سیب میوه‌ایست بهشتی،‌ سرشار از ویتامین‌های «آ»، «ب»، «ث» و پتاسیم كه در درمان‌های طبیعی یا طب نتروپتی، دارویی برای پیشگیری از بیشتر امراض شناخته شده است‌. یك جمله معرفی انگلیسی نیز موید این مطلب است؛ Eat An AppIe A Day Keep The Doctor Away یعنی روزی یك سیب میل كنید و دكتر را از خود دور كنید‌.

به گزارش سلامت نیوز، سیب در از بین بردن عفونت‌ها بسیار مهم است‌. در واقع یك نوع پنی‌سیلین طبیعی است. سیب نه تنها برای یبوست مفید است، بلكه برای اسهال نیز بسیار موثر می‌باشد‌. اما تفاوت در طریقه مصرف آن است، افرادی كه دچار یبوست هستند می‌توانند یك سیب را تنوری كرده و یا در فر بگذارند و شب میل كنند و یك سیب هم به همین طریق صبح‌ها میل شود‌.

برای درمان اسهال، سیب را رنده كرده‌ چند ساعت بگذارید تا رنگش تغییر كند و تیره شود یعنی پكتین موجود در آن اكسیده شود و بعد آن را میل كنید.

آب سیب تازه سموم بدن را دفع كرده و برای اطفال خیلی مفید است‌.

سیب میوه‌ایست كه ویتامین «ب» زیادی دارد و به همین دلیل برای اعصاب و روان بسیار مهم می‌باشد و افراد عصبی بهتر است هر روز یك لیوان آب سیب تازه با كمی‌گلاب میل كنند.

سیب درجه تب را پایین می‌آورد و برای بهبود گلو درد و سینه درد بسیار مؤثر می‌باشد‌.

یكی دیگر از خواص سیب رنده شده این است كه برای افراد مبتلا به زخم معده بسیار مفید می‌باشد‌.

این میوه به علت خاصیت دفع اسید اوریك، در درمان بیماری‌های نقرس، آرتروز و رماتیسم بسیار مفید و مؤثر شناخته شده است‌.

سیب با دفع اسید اوریك داروی روماتیسم و نقرس است و درد مفاصل است و برای تقویت قلب و هضم غذا موثر است. خوردن سیب با پوست یبوست را از بین می برد و برای كبد مفید است. مالیدن مقداری سیب روی محل گزیدگی نیش عقرب یا زنبور به درمان كمك موثری می كند .

میوه نارس سیب جهت مداوای اسهال مفید است. خوردن سیب قبل از خواب كمك موثری در راحت تر خوابیدن است .

اگر حداقل 3 عدد سیب در روز بخوریم، خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی را کاهش می دهیم. سیب به دلیل بافت گیاهی خود، می تواند 14 درصد خطر مرگ ناشی از گرفتگی رگهای بدن را کاهش دهد.

یک سیب متوسط دارای 3 گرم الیاف است الیاف می تواند فشار خون و چربی خون را کاهش دهد. همچنین سیب برای سلامتی دندان بسیار مفید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha