مطالعه انجام شده بین تقریباً ۵ هزار نفر نشان می دهد که درد زانو هنگام بالا رفتن از پله ها، می تواند علامت اولیه آرتریت باشد.

سلامت نیوز:مطالعه انجام شده بین تقریباً ۵ هزار نفر نشان می دهد که درد زانو هنگام بالا رفتن از پله ها، می تواند علامت اولیه آرتریت باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، این یافته، بسیار مهم است زیرا اغلب اوقات التهاب مفصل و استخوان زمانی تشخیص داده می شود که تنها راه حل آن، جراحی است. به گفته متخصصان برای پیشگیری از این بیماری، تشخیص به موقع اهمیت زیادی دارد و کوچک ترین اقدام مانند کاهش وزن می تواند روند بیماری را کُند کند. شایع ترین نوع آرتریت که استئوآرتریت است، بر اثر فرسودگی غضروف رخ می دهد.

غضروف میزان فشار وارد شده به مفصل ها بر اثر خم شدن، بلند کردن اشیا و زانو زدن را کاهش می دهد. امروزه مشکلات زانو، شایع است و کاهش حرکتی به علت آن باعث ایجاد مشکلات دیگر مانند افسردگی، افزایش وزن و اختلال خواب می شود. طی مطالعه ای مشخص شد، اولین فعالیتی که داوطلبان با انجام دادن آن دچار درد در ناحیه زانو شدند، استفاده از پله ها بود و راه رفتن و به مرور زمان ایستادن و نشستن و در نهایت دراز کشیدن روی تخت نیز درد زانو را تسکین نمی داد. اگر چه دارویی برای بازسازی مجدد غضروف از دست رفته وجود ندارد، اما ورزش می تواند از آرتریت پیشگیری کند.

متخصصان توصیه می کنند، افرادی که درد زانو دارند، ورزش های نرم مانند دوچرخه سواری انجام دهند. این ورزش علاوه بر کاهش وزن، عضلات ران را نیز تقویت می کند. در صورت کم نشدن درد طی چند هفته فرد باید به پزشک مراجعه کند. از ورزش های مفید دیگر نیز می توان به شنا، پیاده روی و دو اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha