یک متخصص چشم گفت: توجه به زندگی سالم و دوری از استرسها علاوه بر رعایت بهداشت، باعث بهتر شدن کارآیی چشم می‌شود.

سلامت نیوزیک متخصص چشم گفت: توجه به زندگی سالم و دوری از استرسها علاوه بر رعایت بهداشت، باعث بهتر شدن کارآیی چشم می‌شود.

آرمان فکری در گفت‌وگو با ایسنا ، در عین حال گفت: اتفاقات و شوکهای ناگهانی در زندگی نمیتواند عاملی بر ضعف یا نابینایی چشم باشد و این موضوع مبنای علمی ندارد، البته ممکن است تاثیرات زودگذری بر روی چشم داشته باشد ولی مادامالعمر نیستند و باعث نابینایی نمی‌شود.

وی با اشاره به اهمیت توجه به بیماریهای مغز و اعصاب، افزود: بیماریهای مغز و اعصاب روی چشم اثرگذار است. همچنین استرس‌ها، افسردگی، سکته مغزی، بیماری M.S و تومورها در بیماریهای چشمی تاثیر دارند و به همین جهت باید نسبت به رفع بیماریهای زمینهای اقدام کرد.

فکری تصریح کرد: برخی از بیماریها وقتی رخ میدهد قابل‌پیشگیری نیستند، از این حیث باید ریسک فاکتورها کنترل شود و شیوه زندگی تغییر کند. همچنین توجه به تغذیه و ورزش و تحرک از ملزومات مهم برای جلوگیری از بیماریهای اولیه است.

این متخصص یادآور شد: مردم برای داشتن زندگی سالم باید از پیشامدهای استرسزا و خود بیمار پنداری دوری کنند و زندگی خود را با آرامش توام کنند؛ چراکه آرامش در زندگی سبب می‌شود فرد در طول شبانه‌روز خواب بهتری داشته باشد و چشم کار آیی مناسبتری از خود نشان دهد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha