مامور قلابی نیروی انتظامی كه پزشكان پایتخت را طعمه نقشه كلاهبرداری‌های میلیونی خود كرده بود در دام پلیس گرفتار شد.

سلامت نیوز: مامور قلابی نیروی انتظامی كه پزشكان پایتخت را طعمه نقشه كلاهبرداری‌های میلیونی خود كرده بود در دام پلیس گرفتار شد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد، دی ماه امسال پزشكی به دادسرای عمومی و انقلاب فردیس مراجعه و از كلاهبرداری میلیونی از خود پرده برداشت. با تشكیل پرونده‌ای با موضوع «كلاهبرداری» و ارسال آن به پلیس آگاهی فردیس به سرعت رسیدگی به آن در دستور كار ماموران قرار گرفت.
بررسی اظهارات شاكی پرونده نشان می‌داد كه متهم فراری با شگردی خاص موفق به دستیابی به اطلاعات حساب بانكی مالباخته شده و به این ترتیب مبلغی میلیونی از او به سرقت برده است. همزمان شاكی با حضور در پلیس آگاهی فردیس، جزییات بیشتری از شیوه سرقت متهم را فاش كرد. او به ماموران گفت: «چندی پیش فردی ناشناس با گوشی همراهم تماس گرفت و خود را مامور نیروی انتظامی معرفی كرد و مدعی شد كه قصد عقد قراردادی با من برای معاینه ٥٠٠ نفر از كاركنان وظیفه را دارد. بعد از اینكه با هم سر مبلغ به توافق رسیدیم او پیشنهاد داد تا برای انتقال مبلغ پیش قرارداد عملیات بانكی خاصی را انجام دهم و من هم قبول كردم. اما بعد از مدتی متوجه شدم كه مبلغ شش میلیون تومان از حسابم كم شده است.»
مالباخته كه متوجه كلاهبرداری میلیونی از خود شده بود به سرعت برای طرح شكایت به پلیس آگاهی مراجعه كرد. با ثبت اظهارات شاكی تیمی از كارآگاهان مسوول رسیدگی به آن شدند.
سرهنگ ایوب احمدی، فرمانده انتظامی شهرستان فردیس در تشریح جزییات رسیدگی به پرونده گفت: با توجه به حساسیت موضوع و احتمال سرقت‌های اینترنتی دیگر با این شیوه بلافاصله پرینت حساب شاكی مورد بررسی قرار گرفت كه در جریان آن سرنخ مهمی به دست آمد و مشخص شد كه وجه برداشتی به حساب فردی دیگر انتقال یافته و از این حساب مبالغی نیز به شكل اینترنتی به حساب فرد دیگری منتقل شده است.
همزمان با رجوع ماموران به بانك اطلاعاتی پلیس، با اجرای دستور مسدود شدن هر دو حساب، مبلغ سه میلیون تومان از وجوه سرقتی به حساب مالباخته برگردانده شد. به گفته سرهنگ احمدی، ماموران در ادامه تحقیقات موفق شدند با انجام اقدامات اطلاعاتی و به كارگیری شیوه‌های كشف نوین جرم، هویت متهم را شناسایی و در ادامه مخفیگاه او را نیز در یكی از شهرستان‌های تهران شناسایی و دستگیر كنند.
با آغاز روند بازجویی‌ها متهم كه خود را در دام پلیس گرفتار می‌دید به كلاهبرداری میلیونی از مالباخته اعتراف كرد و گفت: «پس از چندین بار مراجعه به مطب پزشكان و آشنایی با مراحل كار آنها و اطمینان از تمایل آنها به عقد قرارداد با مراكز و ارگان‌های دولتی و خصوصی برای ویزیت كاركنان با مبالغی كمتر، در تماس تلفنی با پزشك مورد نظر و معرفی خود به عنوان مامور نیروی انتظامی نسبت به عقد قرارداد با آنها برای ویزیت كاركنان وظیفه به توافق رسیده و از آنها می‌خواستم تا برای واریز پیش‌پرداخت مبلغ ویزیت به پای دستگاه عابر بانك بروند و با انجام یك عملیات بانكی اقدام به خالی كردن حساب بانكی آنها می‌كردم.»
به گفته سرهنگ احمدی با ثبت اعترافات متهم، پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha