شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۹
کد خبر: 136196

رئیس درمانگاه انستیتوکانسر،سرطان مری را از سرطان های شایع و شناخته شده و با مرگ و میر بالا در ایران اعلام کرد و هشدار داد: مصرف زیاد برنج؛ فست فودها؛ نیتروزامین؛ غذاهای دودی و کنسروی به ویژه ماهی تن؛ تریاک و الکل شانس ابتلا به این سرطان را افزایش می دهد.

سلامت نیوز: رئیس درمانگاه انستیتوکانسر،سرطان مری را از سرطان های شایع و شناخته شده و با مرگ و میر بالا در ایران اعلام کرد و هشدار داد: مصرف زیاد برنج؛ فست فودها؛ نیتروزامین؛ غذاهای دودی و کنسروی به ویژه ماهی تن؛ تریاک و الکل شانس ابتلا به این سرطان را افزایش می دهد.

دکتر پرویز دریایی در گفتگو با شفا آنلاین، شایع ترین علامت سرطان مری را گیر کردن غذا در مری دانست و افزود: بنابراین در این صورت فرد باید برای انجام آندوسکوپی خیلی فوری مراجعه نماید .ضمن اینكه ارث درابتلا به این سرطان 100درصد دخالت دارد.

وی هشدار داد: میزان این سرطان در ایران، ژاپن، ترکمنستان، چین و قزاقستان بیشتر است؛ حال آن که سن ابتلا به آن از 55 سالگی اما سن انجام غربالگری و بررسی های لازم آن 45 سالگی است.

به گفته وی، بروز این سرطان در سنین جوانی به موضع تومور بستگی دارد، اگر در حلق و حنجره باشد در جوانان بیشتر شایع است، در واقع تومور بدخیم بالای مری جوانان را درگیر می کند.

این جراح عمومی تأکید کرد: مصرف مواد سوزاننده، تند و داغ مانند چای وقهره ونوشیدنی های داغ ازمهم ترین عوامل افزایش ابتلا به سرطان مری محسوب می شوند.

وی درباره درمان سرطان مری نیز به خبرنگار شفا آنلاین گفت: در مراحل اولیه درمان با جراحی و میزان پاسخ دهی به درمان مطلوب تر و طول عمر هم بیشتر و بهتر است. اما استفاده از رادیوتراپی و شیمی درمانی در مراحل پیشرفته نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: سرطان درعین درد دارد،برای درمان هم خرج دارد .بنابراین دولتمردان باید سر کیسه را شل نمایند.زیرا در صورتی که بزرگان مدیریتی وزارت بهداشت هزینه کنند به طورطبیعی ما هم از آینده خوبی برای درمان برخورداربوده و در دنیا حرف خواهیم داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha