رییس انجمن بررسی و مطالعه درد در ایران معتقد است:‌ درد می تواند بیش از مصرف دارو برای بیمار خسارت بار باشد، لذا نمی توان به علت عوارض داروها، درمان را متوقف کرده و متحمل درد شد.

دکتر محمد شریفی در گفت‌وگو با سلامت نیوز، در خصوص نادرستی ذهنیت ترجیح تحمل درد بر مصرف دارو توسط برخی از بیماران، با بیان اینکه هر دارویی می تواند عوارض خاص خودش را داشته باشد و حتی دارویی مانند آسپرین بچه ممکن است خونریزی گوارشی ایجاد کند؛ گفت: از آنجا که درد می تواند بیش از داروها برای بیمار خسارت بار باشد لذا نمی توان به علت عوارض داروها ، درمان را متوقف کرده و متحمل درد شد.

این عضو انجمن جهانی درد، ادامه داد: انتخاب داروی مناسب برحسب شدت درد و نوع مشکل بیمار توسط پزشک، خسارت کمتری را برای بیمار به همراه دارد بنابراین می توان بین بیماری و درمان تعادل برقرار کرده و به مقدار لازم دارو را تجویز نمود.

دکتر شریفی با بیان اینکه بسیاری از عوارضی که مردم می اندیشند ناشی از باورهای غلط و متفاوت با واقعیت است، از درمان روماتیسم خصوصاً از درمان به وسیله کورتون مثال آورده و ادامه داد : اگر دارو در دوزهای منطقی تجویز شود و مشکل بیمار به درستی مدیریت گردد؛ چه بسا سال‌های بسیار زیادی زمان لازم باشد تا بیمار بر اثر مصرف کورتون دچار پوکی استخوان شود که آن نیز در جای خود قابل بررسی و درمان خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha