یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵
کد خبر: 136278

اگر کارت هوشمند وجود دارد و قابل استفاده است مسئولین جواب دهند که نسخه الکترونیکی دیگر چیست؟ چه تفاوتی با کارت هوشمند دارد؟ مسئولین در مورد نسخه الکترونیکی طوری صحبت می‌کنند که انگار حافظه تاریخی حوزه درمان، بیمه، سازمان‌های بیمه‌گر، خبرنگاران و رسانه‌های گروهی پاک شده است. بعد از کلی جنجال خبری در مورد صدور کارت هوشمند و کلی هزینه برای آموزش پرسنل، این کارت‌ها صادر نشد.

تقابل کارت هوشمند و نسخه الکترونیک

سلامت نیوز:اگر کارت هوشمند وجود دارد و قابل استفاده است مسئولین جواب دهند که نسخه الکترونیکی دیگر چیست؟ چه تفاوتی با کارت هوشمند دارد؟ مسئولین در مورد نسخه الکترونیکی طوری صحبت می‌کنند که انگار حافظه تاریخی حوزه درمان، بیمه، سازمان‌های بیمه‌گر، خبرنگاران و رسانه‌های گروهی پاک شده است. بعد از کلی جنجال خبری در مورد صدور کارت هوشمند و کلی هزینه برای آموزش پرسنل، این کارت‌ها صادر نشد.


به گزارش سلامت نیوز، احمد قویدل، معاون اجرایی کانون هموفیلی ایران در روزنامه سپید نوشت: یکی از تفاوت‌های آشکار دولت یازدهم با دولت قبل این است که این دولت مدعی تعامل با نهادهای مدنی و سازمان‌های غیردولتی است. در دولت تدبیر و امید جلسات توجیهی زیادی در وزارت‌بهداشت برگزار و تلاش می‌کنند که تعامل با نهادهای مدنی برقرار شود. امری که در دولت قبل جایی نداشت و به همین دلیل دائما منتظر شنیدن اخبار و حوادث مترقبه و غیرمترقبه ناشی از اجرای تصمیمات آنی بودیم.

در خصوص پدیده الکترونیکی شدن نسخ، باید سازمان‌های بیمه‌گری که متولی این امور هستند یا وزارت‌بهداشت، جلسات توجیهی فاقد هزینه برقرار کنند. تمام انجمن‌ها آمادگی این را دارند که پذیرای مسئولین و مهمانان باشند تا پدیده‌های این چنینی بهتر معرفی شوند. قبلا کارت هوشمند با هزاران وعده و وعید راه‌اندازی شد، در حالی‌که عملا زیرساخت‌های اجرای آن آماده نبود. در حقیقت اجرای نسخه الکترونیکی در کشوری ممکن است که زیرساخت‌های الکترونیکی آن به‌صورتی باشد که یک بیمار با نیاز فوری به دارو، بتواند آن را دریافت کند. مگر می‌شود اینترنت قطع شود و بیمار هموفیلی دارو نگیرد؟ چه تمهیداتی در این خصوص دیده شده و چه برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است؟ ما اعتقاد داریم این طرح‌ها باید با انجمن‌ها که مستقیما با بیماران ارتباط دارند و می‌توانند اظهارنظر کنند، هماهنگ شود. اکثر انجمن‌ها حوزه کار‌شناسی دارند و می‌توانند نظریه کار‌شناسی به حوزه‌های سازمان‌های بیمه‌گر و وزارت بهداشت دهند.

متاسفانه اخیرا مشاهده شده که سازمان تامین اجتماعی یک گروه از بیماران ما را از دفترچه بیماران خاص محروم کرده است، بدون اینکه توضیحی بدهد. اینها جزء کارهای غیرهماهنگ و هیجانی است که حاصل از طرح‌های بدون مطالعه است که باید با کار کار‌شناسی انجام شود. تا امروز این‌همه هزینه به اسم کارت هوشمند صرف شده است. اگر کارت هوشمند وجود دارد و قابل استفاده است مسئولین جواب دهند که نسخه الکترونیکی دیگر چیست؟ چه تفاوتی با کارت هوشمند دارد؟ مسئولین در مورد نسخه الکترونیکی طوری صحبت می‌کنند که انگار حافظه تاریخی حوزه درمان، بیمه، سازمان‌های بیمه‌گر، خبرنگاران و رسانه‌های گروهی پاک شده است. بعد از کلی جنجال خبری در مورد صدور کارت هوشمند و کلی هزینه برای آموزش پرسنل، این کارت‌ها صادر نشد.

وزیر تاکید جدی دارد که از کمک نظری سازمان‌های غیردولتی استفاده کند. ما نیز خود را بازوی کمک به دولت می‌دانیم. من همیشه به مسئولین دولتی می‌گویم که نظر ما را بگیرید و بگویید به درد نمی‌خورد. اگر سال‌ها نسخه الکترونیک، کارت هوشمند و... فراهم باشد، وزارت بهداشت باید بتواند حسابداری توزیع داروهای هموفیلی و دیگر بیماران دیردرمان را که دولت در مورد آنها یارانه‌های اساسی می‌دهد، روشن کند. اینکه ما دائما رویه بیمار را عوض کنیم مشکلی را حل نمی‌کند. قضیه باید در سطح کلان مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد تا بتواند به نتیجه برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha