عضو انجمن جراحان پلاستیک ایران گفت: پزشکان عمومی مجاز به انجام عمل های جراحی زیبایی برای بیماران و متقاضیان نیستند.

سلامت نیوز:  عضو انجمن جراحان پلاستیک ایران گفت: پزشکان عمومی مجاز به انجام عمل های جراحی زیبایی برای بیماران و متقاضیان نیستند. 

دکتر سید  نجات حسینی درگفت وگو با ایرنا، با اشاره به اینکه متاسفانه برخی از پزشکان عمومی و حتی جراحان غیرمرتبط نسبت به انجام عمل های جراحی زیبایی افراد مبادرت می کنند، افزود: این اقدامات مطابق با قوانین موجود نیست و پیامدهای نامطلوبی برای بیماران به دنبال دارد.

وی یادآوری کرد: انجام جراحی های زیبایی به تخصص و به کارگیری ظرافت های خاصی نیاز دارد که ورود افراد غیر متبحر به این حوزه چندان خوشایند نیست.

حسینی بابیان اینکه برخی پزشکان و افرادی غیرمتخصص نسبت به انجام عمل های جراحی از قبیل جراحی زیبایی شکم (ابدومینوپلاستی) و یا افتادگی پلک مبادرت می کنند، تصریح کرد: موارد زیادی از بروز مشکلات و شکایات در این خصوص از سوی بیماران گزارش شده که این اقدام بار روانی را بر افراد و خانواده های آنان تحمیل کرده است.

وی اظهارکرد: بر این اساس عمل جراحی زیبایی شکم در مطب بسیار خطرناک است و حتی می تواند منجر به بستری فرد شده و درمان های دیگر را برای او الزامی کند.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان ادامه داد: عمل های جراحی مربوط به افتادگی پلک باید توسط متخصصان جراحی پلاستیک و یا توسط فوق تخصص زیبایی و چشم انجام شود.

وی یادآوری کرد: عمل های جراحی ابدومینوپلاستی  زیبایی شکم که در آن چربی و پوست اضافی شکم برداشته می شود و در بیشتر موارد بازسازی جدار شکم که به علت ضعیف شدن یا جدا شدن عضلات شکم رخ می دهد باید از سوی متخصص و با حساسیت های بیشتری انجام شود.

حسینی، با بیان اینکه تزریق ژل و انجام دیگر عمل های جراحی در مطب پزشکان عمومی بیش از گذشته افزایش یافته است، افزود: متاسفانه اقبال عمومی نیز برای انجام عمل های جراحی به مراتب افزایش یافته و بیشتر متقاضیان بدون کسب اطلاعات و آگاهی های لازم به این افراد و پزشکان غیرمتخصص مراجعه می کنند.

عضو انجمن جراحان پلاستیک ایران ادامه داد: هزینه های دریافتی پزشکان عمومی برای انجام عمل های زیبایی به مراتب بیشتر از فوق تخصص های زیبایی است و نظارت های چندانی نیز در این خصوص اعمال نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: عموم مردم به ویژه بانوان باید به این موضوع مهم توجه داشته باشند که انجام عمل های جراحی زیبایی بدون عوارض نیست و افراد واجد شرایط پس از بررسی های لازم از سوی پزشکان این اقدام را انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha