یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹
کد خبر: 136343

یک فوق تخصص گوارش و کبد عنوان کرد: خوب جویدن غذا منجر به افزایش میزان ترشح بزاق دهان و در نتیجه کاهش دردهای شکمی و معده می‌شود.

سلامت نیوز:  ک فوق تخصص گوارش و کبد عنوان کرد: خوب جویدن غذا منجر به افزایش میزان ترشح بزاق دهان و در نتیجه کاهش دردهای شکمی و معده می‌شود. 

 دکتر محمود اسحاق حسینی در گفت‌و‌گو با آنا درباره تاثیر جویدن غذا در تسکین درد‌های شکمی گفت: دهان انسان روزانه حدود 800 تا 1000 سی‌سی بزاق ترشح می‌کند که جویدن غذا، آدامس، میوه و سبزیجات منجر به افزایش ترشح این میزان می‌شود. زمانی این حجم از بزاق وارد معده می‌شود منجر به کاهش التهاب و دردهای معده و شکمی می‌شود به همین دلیل به افراد توصیه می‌شود مواد غذایی سخت و سفت را به درستی بجوند.

وی افزود: مواد مصرفی انسان باید توسط جویدن به قطعات ریز، قابل هضم و جذب تبدیل شود. زمانی که انسان به درستی مواد غذایی و سبزیجات را نجود منجر به کاهش قدرت هضم و در نتیجه کاهش میزان جذب می‌شود که در نهایت هیچ ویتامینی جذب بدن نمی‌شود بنابراین به افراد توصیه می‌شود مواد مصرفی را به درستی بجوند و آن را به قطعات کوچک و قابل جذب خرد کنند.

این فوق تخصص گوارش و کبد با بیان اینکه هربار جویدن نیرویی معادل 250 کیلوگرم بر غذا وارد می‌کند گفت: پس افراد باید توجه داشته باشند که این نیرو باید به درستی بر مواد غذایی وارد شود. غذا باید به گونه‌ای جویده شود که به راحتی قورت داده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha