یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۱
کد خبر: 136349

مطالعات محققان دانشگاه شیکاگو نشان می دهد که خوابیدن روی شکم، احتمال مرگ ناگهانی را در بیماران مبتلا به صرع افزایش می دهد.

سلامت نیوز:  مطالعات محققان دانشگاه شیکاگو نشان می دهد که خوابیدن روی شکم، احتمال مرگ ناگهانی را در بیماران مبتلا به صرع افزایش می دهد. 

به گزارش ایرنا از ساینس، در این مطالعه بیش از هزار بیمار مبتلا به صرع مورد بررسی دقیق قرار گرفتند و نتایج نشان می دهد که حالت خوابیدن در این افراد بسیار موثر است. در این مطالعات 253 مرگ غیر منتظره در بیماران مبتلا به صرع، در هنگام خوابیدن بر روی شکم به ثبت رسید.

در ادامه ین گزارش آمده است که مرگ ناگهانی در افراد مبتلا به صرعی که به حالت دمر می خوابند، در بیماران 40 ساله و جوانتر، شایع تر است.
محققان احتمال می دهند که دلایل این امر مشابه سندرم مرگ ناگهانی نوزاد است که معمولا به دلیل کمبود سرتونین رخ می دهد.

صرع یکی از شایع ترین اختلالات عصبی در ایالات متحده است. این بیماری هیچ درمان قطعی ندارد و فقط می توان تشنج را با دارو و روش های مختلف کنترل کرد. در آمریکا حدود 2.3 میلیون بزرگسال و 450 هزار کودک به این بیماری مبتلا هستند. اگرچه بروز صرع در هر سنی امکان دارد؛ ولی درکودکان و افراد مسن شایع تر است.
در آمریکا از هر 26 نفر یک نفر به صرع مبتلا است. سکته مغزی، ضربه مغزی و عفونت سیستم عصبی مرکزی از مهمترین دلایل ابتلا به صرع محسوب می شوند.
هزینه های مستقیم و غیر مستقیم این بیماری در آمریکا حدود 15.5 میلیارد دلار در سال برآورد شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha