دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱
کد خبر: 136378

معاون پرستاری وزارت بهداشت، آخرین روند پرداخت کارانه پرستاران را تشریح کرد.

روند پرداخت کارانه پرستاران

سلامت نیوز: معاون پرستاری وزارت بهداشت، آخرین روند پرداخت کارانه پرستاران را تشریح کرد.

محمد میرزابیگی در گفتگو با مهر، اظهارداشت: بر اساس نامه وزیر بهداشت به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور به تاریخ اول مهر ۹۳، تا کنون بخش زیادی از کارانه پرستاران بر اساس ضریب ۱.۷ محاسبه و پرداخت شده است.

وی با اعلام اینکه پرداخت کارانه پرستاران مربوط به ۵ ماهه اول سال است، افزود: این پرداختی به صورت علی الحساب بوده و مابه التفاوت آن بعد از اجرای طرح مبتنی بر عملکرد، پرداخت خواهد شد.

میرزابیگی در ارتباط با آخرین وضعیت اجرای طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد، گفت: مراحل نهایی این طرح انجام شده و در حال حاضر قرار است به صورت آزمایشی در برخی از بیمارستان ها اجرا شود و پس از یک ارزیابی کلی و جمع آوری دیدگاه ها و نظرات پرستاران در ارتباط با این طرح، نسبت به اجرای سراسری آن اقدام خواهیم کرد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت از صاحب نظران و دست اندرکاران حوزه پرستاری دعوت کرد با پایش این طرح، نظرات کارشناسی خود را برای اجرای هرچه بهتر آن ارائه بدهند.

میرزابیگی در پاسخ به این سئوال که اجرای طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد جایگاه قانونی دارد یا خیر، اظهارداشت: حداقل دو قانون سفت و سخت در این ارتباط وجود دارد که یک مورد آن بند ۴ قانون ارتقای بهره وری نیروی بالینی نظام سلامت است.

وی در همین زمینه توضیح داد: مدت هاست که پرستاران به دنبال اجرای این بند از قانون ارتقای بهره وری هستند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت تاکید کرد: طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد، روشی برای اجرای تعرفه های پرستاری به صورت بسته های خدمتی در بالین است.

میرزابیگی در ادامه از اعزام تیم های ارزیابی حوزه معاونت پرستاری به بیمارستان های سراسر کشور برای نظارت بر روند اجرای بخشنامه ها و دستورالعمل های ابلاغی خبر داد و گفت: این طور نیست که ما فقط به گفته های مسئولان دانشگاه های علوم پزشکی بسنده کنیم. بلکه با اعزام تیم های ارزیابی، روند اجرای بخشنامه ها و مصوبه های مربوط به پرستاری را دنبال می کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • farshid ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    8 0
    درود بر سر دبير محترم سايت عدالت محور سلامت نيوز. ما دنبال چنين قانون من در آوردي كه بصورت ناگهاني يك شبه از آستين خارج نموديد نبوده و نيستيم كه جايگاه و منزلت كادر درمان را بيش از پيش پايين مي آورد و باعث بروز اختلاف بين سطوح درماني و اداري خواهد شد. قانون تعرفه گذاري با اين كه شما ميخواهيد اجرا كنيد تفاوتهاي اساسي دارد.خواسته ما بسيار واضح و روشن است.پرداخت در قبال كاري كه براي بيمار توسط پرستار انجام ميشود صورت پذيرد نه اينكه توسط پرستار انجام شود و k براي پزشك منظور گردد.البته جناب ميرزا شما تمام اين مسائل را خوب ميدانيد ولي بخاطر مصلحت روزگار خود را به كوچه علي چپ زده ايد.جناب وزير كسي را كه در مورد مسائل و مشكلات پرستاري ميخواسته به پر و پاچه اش بپيچد در سمت معاونت خود قرار داده تا مهر سكوت بر لبانتان زده باشد.اما بدانيد كه جامعه پرستاري اگر تا كنون خاموش بوده متانت به خرج داده و ديگر ساكت نخواهد نشست.اين ميزها به كسي وفا نكرده اگر كرده بود به شما نميرسيد هم لباس قديم جناب ميرزابيگي.
  • پرستاراتاق عمل خصوصی ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    4 1
    ماخواستار عدالت درپرداخت به تیم درمان هستیم این خواسته واضح وروشن است متشکرم سلامت نیوز