دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴
کد خبر: 136389

یک متخصص بیماری‌های دهان عنوان کرد: استفاده از دهان شویه‌های حاوی الکل احتمال بروز سرطان دهان را افزایش می‌دهد به همین دلیل به افراد توصیه می‌شود به شدت از تهیه دهان شویه های حاوی الکل خودداری کنند.

سلامت نیوز:  یک متخصص بیماری‌های دهان عنوان کرد: استفاده از دهان شویه‌های حاوی الکل احتمال بروز سرطان دهان را افزایش می‌دهد به همین دلیل به افراد توصیه می‌شود به شدت از تهیه دهان شویه های حاوی الکل خودداری کنند.  

 دکتر فرزانه آقا حسینی در گفت‌و‌گو با آنا درباره مضرات استفاده از دهان شویه‌های حاوی الکل گفت: دهان شویه‌ها به دو دسته از قبیل دهان شویه‌های ضدعفونی کننده که جهت مبارزه و از بین بردن باکتری‌هایی که سبب بوی دهان می‌شوند و دهان شویه‌های حاوی فلوراید که به منظور پیشگیری از پوسیدگی دندان استفاده می‌شوند دسته بندی می‌شوند که هر کدام از این دهان شویه‌ها باید متناسب با نیاز افراد، توسط پزشک تجویز شود.

وی در ادامه هشدار داد: افراد باید توجه داشته باشند قبل از تهیه دهان شویه مواد تشکیل دهنده و ترکیبات آن را مورد مطالعه قرار دهند و از تهیه دهان شویه‌هایی که حاوی الکل هستند به شدت خودداری کنند زیرا این نوع دهان شویه‌ها راحت‌تـر جذب مخاط دهان و لثه می‌شوند و مصرف طولانی مدت آن همانند مصرف مشروبات الکی عمل می‌کند و می‌تواند احتمال بروز بیماری‌های دهان از جمله سرطان را افزایش دهد.

این متخصص بیماری‌های دهان در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: افراد می‌توانند در منزل مقدار بسیار اندکی نمک را در  یک لیوان آب جوشیده ولرم حل کنند و به راحتی یک دهن شویه طبیعی تهیه کنند.

آقا حسینی در پایان خاطرنشان کرد: افراد باید توجه داشته باشند نمکی که به آب افزوده می‌شود تنها برای تنظیم PH دهان است بنابراین تاکید می‌شود این مقدار باید بسیار اندک باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha