معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: ۶ خدمت دندانپزشکی رایگان به کودکان زیر ۱۴ سال و زنان باردار برای ۲۳ میلیون نفر جمعیت روستایی و شهرهای کوچک ارائه می‌شود.

سلامت نیوز:  معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: ۶ خدمت دندانپزشکی رایگان به کودکان زیر ۱۴ سال و زنان باردار برای ۲۳ میلیون نفر جمعیت روستایی و شهرهای کوچک ارائه می‌شود. 

علی اکبر سیاری در گفت و گو با فارس افزود: خدمات دندانپزشکی که در شبکه بهداشتی و درمانی کشور ارائه می‌شود شامل ۶ نوع خدمت مانند فلورایدتراپی، وارنیش دندان، پرکردن و فیشورسیلنت است که برای همه کودکان زیر ۱۴ سال و زنان باردار در شبکه بهداشتی- درمانی روستایی و شهرهای کوچک زیر ۲۰ هزار نفر به صورت رایگان ارائه می شود.

وی گفت:‌ این خدمات در خانه های بهداشت برای جمعیتی ۲۳ میلیون نفری ارائه می شود، البته قرار بود این خدمت از اوایل سال و همزمان با آغاز طرح تحول سلامت شروع شود اما منتظر بودجه بودیم و از زمانی که بودجه یک درصد ارزش افزوده به وزارت بهداشت رسید، ارائه این خدمات شروع شده است.

سیاری در پاسخ به این پرسش که آیا یونیت و دندانپزشک در مراکز بهداشتی- درمانی وجود دارد گفت: معمولاً واحدهای بهداشتی وزارت بهداشت یونیت دندانپزشکی هم دارند اما آمار اینکه چند درصد این مراکز به یونیت دندانپزشکی مجهز هستند را ندارم.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت اضافه کرد: قبول دارم که در این زمینه محدودیتهایی هم از نظر تجهیزات و هم نیروی انسانی داریم اما تا سال آینده این محدودیتها بر طرف می‌شود و همه مراکز بهداشتی- درمانی به امکانات خدمات دندانپزشکی مجهز می‌شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا قرار نیست خدمات دندانپزشکی وزارت بهداشت به سایر افراد غیر از کودکان و زنان باردار و نیز در شهرها گسترش پیدا کند، گفت: فعلاً امکانات ما در همین حد است، اگر امکانات بیشتر شود، این خدمات هم گسترش پیدا می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha