دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 136398

کنجد به همراه عسل ماده بسیار مقوی می شود که برای تغذیه و میان وعده دانش آموزان می تواند انرژی مورد نیاز آن ها در ساعت های مدرسه را تامین کند و در افزایش یادگیری هم تاثیر مثبت بگذارد.

سلامت نیوز:کنجد به همراه عسل ماده بسیار مقوی می شود که برای تغذیه و میان وعده دانش آموزان می تواند انرژی مورد نیاز آن ها در ساعت های مدرسه را تامین کند و در افزایش یادگیری هم تاثیر مثبت بگذارد.  

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسکانیوز: مواد طبیعی سرشار از مواد مغذی هستند که با شناخت و قرار دادن آن ها در رژیم غذایی روزانه خود،  همواره می توانیم بدن خود را در مقابل بسیاری از ضعف ها و بیماری ها واکسینه کنیم. این مواد بیشتر در سرزمین های شرقی به مدد طب گیاهی و رواج آن مرسوم است. اما افراد زیادی در اثر ناآگاهی و عدم شناخت این موادمغذی  به جای استفاده از آن ها که هیچ تاثیر مخربی هم ندارد و تاثیرگذاری آن هم  از مواد شیمایی و داروهایی  بهتر است  تمایل بیشتری به بهره گیری از داروها دارند و به این وسیله نیاز بدن خود را تامین می کنند.

یکی از بهترین دانه های روغنی، کنجد است؛ کنجد ارزش غذایی فوق العاده ای دارد و منبع سرشاری از پروتئن است. این دانه منبع گیاهی آهن است که کمک بسیاری به رفع خستگی می کند. همچنین مصرف این دانه گیاهی برای افرادی که به کم‌خونی فقر آهن مبتلا هستند بسیار مؤثر است.دانه کنجد دارای 20 تا 25 درصد پروتئین، 50 درصد چربی و به نسبت مساوی اسیدلینولئیک و اولئیک است. کنجد از منابع بسیار مفید برای جذب آهن، روی و کلسیم به شمار می‌آید.کسانی که شیر دوست ندارند می‌توانند از کنجد برای تأمین کلسیم، روی و آهن خود که از مواد معدنی مهم به شمار می‌آید استفاده کنند.

مصرف یک قاشق غذاخوری کنجد معادل یک واحد چربی است و 45 کیلوکالری انرژی دارد.  همچنین کنجد موجب افزایش چربی خون نمی‌شود بلکه کلسترول بد خون را نیز کاهش می‌دهد. پس ترس از روغنی بودن این ماده وجود ندارد و به راحتی و با خیال آسوده افراد حتی با چربی خون بالا می توانند از آن بهره بگیرند.

کنجد علاوه براین، منبع بسیار خوبی برای مس است که موجب بهبود دردهای آتریت روماتوئید است. منبع خوبی برای منیزیم به شمار می آید که برای کاهش خون در افراد مبتلا به فشار خون می تواند موثر باشد.

نکته قابل توجه در مصرف کنجد این است که تا زمانی که در دهان جویده نشود و یا دانه آن بطور آسیاب شده مصرف نشود مواد مغذی آن جذب خون نمی شود. پس در هنگام مصرف کنجد حتما دانه های آن را بجوید.

کنجد به همراه عسل ماده بسیار مقوی می شود که برای تغذیه و میان وعده دانش آموزان می تواند انرژی مورد نیاز آن ها در ساعت های مدرسه را تامین کند و در افزایش یادگیری هم تاثیر مثبت بگذارد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • طراحی سایت ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    ممنونم عالی بود