پارسال ٣٧٠٠ نفر به علت آلاینده‌های سطح شهر فوت مشکوک به آلودگی هوا داشتند.

هر خانوار سالیانه ٣٤٠‌هزار تومان خسارت آلودگی هوا پرداخت می‌کند

سلامت نیوز: پارسال ٣٧٠٠ نفر به علت آلاینده‌های سطح شهر فوت مشکوک به آلودگی هوا داشتند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شهروند، براساس آمار بانک جهانی سالانه بیش از ٨‌میلیارد دلار (٢٦‌میلیارد تومان) خسارت بابت آلودگی هوا پرداخت می‌کنیم که با محاسبه جمعیت کشور، می‌بینیم که هر خانوار ٣٤٠‌هزار تومان در هر‌ سال برای آلودگی هوا هزینه می‌پردازد.


ولی آذروش، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروی شهر تهران با اعلام این مطلب گفت: معاینه فنی معتبر می‌تواند تا ٢٣‌درصد در کاهش آلودگی هوا موثر باشد.
او در بازدید همیاران محیط‌زیست از مرکز معاینه فنی خودروی نیایش گفت: در تهران روزانه ٢‌میلیون و ٧٠٠‌هزار خودرو و ٣‌میلیون موتورسیکلت تردد می‌کنند که ٨٠‌درصد آلایندگی‌های تهران ناشی از این وسایط نقلیه متحرک است.


آذروش با اشاره به نقش معاینه فنی در کاهش ١٣‌درصدی مصرف سوخت، گفت: در صورتی که معاینه فنی به صورت مستمر انجام شود، ماهانه ٥٦‌میلیارد تومان صرفه‌جویی در پرداخت هزینه برای مصرف سوخت خواهیم داشت. او با اعلام این‌که مرکز معاینه فنی خودروی نیایش یکی از مراکز تمام مکانیزه معاینه فنی خودروست، گفت: معاینه فنی خودروها به صورت مستمر بسیار اهمیت دارد، چرا که در بررسی‌های کارشناسی به این نتیجه رسیده‌ایم که این کار باعث ١٣‌درصد کاهش مصرف سوخت می‌شود و معاینه فنی مستمر خودروها می‌تواند صرفه‌جویی در مصرف سوخت دهد و هزینه‌ها را در پی داشته باشد.


مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروی شهر تهران اظهار کرد: مصرف بنزین در تهران روزانه ١٤‌میلیون لیتر و ماهانه ٤٢٠‌میلیون لیتر است که با احتساب لیتری ١٠٠٠ تومان در هر ماه، در تهران ٤٢٠‌میلیارد تومان بنزین مصرف می‌شود که اگر معاینه فنی وسایل نقلیه به صورت مستمر و استاندارد انجام شود، باعث ١٣‌درصد کاهش مصرف و صرفه‌جویی ٥٦‌میلیارد تومان خواهد شد که اگر این مبلغ را در تعداد خودروها تقسیم کنیم، می‌بینیم که هر خودرو ٧٠ تا ٨٠‌هزار تومان صرفه‌جویی می‌کند. او به آمار وزارت بهداشت درخصوص مرگ‌ومیر ناشی از آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: ‌سال گذشته ٣٧٠٠ نفر به دلیل آلاینده‌های سطح شهر فوت مشکوک به آلودگی هوا داشتند.


آذروش گفت: اگر خودرویی معاینه فنی نداشته باشد، ناایمن است و احتمال بروز خطر برای سرنشینان و راننده وجود دارد و قطعا نمی‌توانند در عبور و مرور مناسب نقشی داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha