مشاور استاندار و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان گفت: با توجه به احساس نیاز مردم و استقبال از کارگاه‌های آموزش‌های پیش از ازدواج لذا باید گفت این امر ظرفیت تدریس به عنوان واحد درسی در دانشگاه‌ها را دارد.

سلامت نیوزمشاور استاندار و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان گفت: با توجه به احساس نیاز مردم و استقبال از کارگاه‌های آموزش‌های پیش از ازدواج لذا باید گفت این امر ظرفیت تدریس به عنوان واحد درسی در دانشگاه‌ها را دارد.

لیلا آژیر، در گفت‌و‌گو با  ایسنا ، اظهار کرد: برگزاری همایش آموزشی پیش از ازدواج جزو مصوبات بسیج کارکنان استان بود و در راستای برگزاری اینگونه همایش‌ها تفاهم نامه مشترکی بین دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، سازمان بهزیستی و اداره کل ورزش و جوانان استان منعقد شده و در این زمینه قطعاً از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد نیز استفاده خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این همایش را آشنایی جوانان با فرآیند آشنایی، خواستگاری و ازدواج، ملاک‌های صحیح انتخاب همسر، همسان گزینی و انتخاب آگاهانه عنوان کرد و افزود: بروز بحران طلاق در جامعه ضرورت آموزش‌های پیش از ازدواج را بیشتر آشکار می‌کند.

آژیر با تأکید بر اینکه در تمام دنیا پیشگیری مهم‌تر از درمان است، اعلام کرد: آموزش‌های پیش از ازدواج مختص یک کشور نیست و این نوع آموزش در کشورهای اروپایی تحت نظر کلیسا و به مدت شش ماه انجام می‌شود اما در کشور ما در مرحله پیش از عقد و همراه با آزمایشات اجباری پیش از ازدواج به صورت مختصر زوجین آموزش می‌بینند که کافی نیست.

وی عنوان کرد: دفتر امور بانوان و خانواده به عنوان یکی از بزرگترین اهداف خود، در نظر دارد طی پیشنهادی به وزارت کشور، خواستار الزامی شدن ارائه مدرک معتبر آموزش پیش از ازدواج در زمان عقد ازدواج شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان ادامه داد: برای تحقق این امر به مراکز مشاوره حرفه‌ای دارای صلاحیت و با مجوز سازمان بهزیستی و نظام روانشناسی نیاز داریم که با تعرفه دولتی در مدت زمان کافی مشاوره ارائه کنند.

وی آغاز فرآیند انتخاب همسر را پیش از سن ازدواج و حتی از زمان کودکی دانست و عنوان کرد: آموزش مهارت‌های زندگی مانند کنترل خشم، استرس، مدیریت هیجان و هوش هیجانی و ... می‌تواند نقش بسیار مهمی در زندگی و آینده افراد داشته باشد.

آژیر در پایان یادآور شد: با توجه به اینکه در نظرسنجی‌ها برگزاری کارگاه‌های آموزش پیش از ازدواج مؤثر و مفید ارزیابی شده است به نظر می‌رسد آموزش‌های پیش از ازدواج ظرفیت تدریس به عنوان واحد درسی در دانشگاه‌ها را دارد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha