این دستگاه می تواند این موارد افت قند خون را پیش بینی و شناسایی کرده و با قطع تحویل انسولین از ایجاد آن جلوگیری کند.

سلامت نیوز:این دستگاه می تواند این موارد افت قند خون را پیش بینی و شناسایی کرده و با قطع تحویل انسولین از ایجاد آن جلوگیری کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد بین المللی پیشگیری و کنترل دیابت؛ یک پسر 4 ساله استرالیایی مبتلا به دیابت نوع یک به عنوان اولین فردی در دنیا لقب گرفته است که پانکراس مصنوعی برای وی تعبیه شده است.

این پانکراس مصنوعی می تواند شناسایی کند که چه مواقعی قند خون افت می کند و آن را تنظیم کند. این عمل همانند عمل پانکراس طبیعی است که می تواند افت قند خون را شناسایی کرده و از آزاد شدن انسولین جلوگیری کند. تحقیقات بر روی پانکراس مصنوعی بطور جدی برای 5 سال انجام شده است و در حال حاضر این دستگاه با قیمتی حدود 10/000 دلار جهت درمان بیماران مبتلا به دیابت نوع یک در دسترس می باشد.
 
 با استفاده از این دستگاه زندگی افراد مبتلا به دیابت نوع یک به مراتب ساده تر خواهد شد خصوصاً اینکه این افراد کمتر دچار افت قند خون شبانه می شوند. در واقع اکثر موارد افت قند خون هنگام شب و زمانیکه فرد خواب است اتفاق می افتد و ممکن است فرد توانایی مقابله موثر با این پدیده را نداشته باشد. این دستگاه می تواند این موارد افت قند خون را پیش بینی و شناسایی کرده و با قطع تحویل انسولین از ایجاد آن جلوگیری کند.
 
البته تحقیقاتی جهت تکمیل و بهبود عملکرد این دستگاه در حال انجام است تا بتواند قند خون افراد مبتلا به دیابت نوع یک را با دقت بیشتری تنظیم کند. در واقع این دستگاه می تواند افراد دیابتی نوع یک را از تست های مکرر قند خون و تزریق های متعدد انسولین که برای فرد آزار دهنده است بی نیاز کند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha