دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸
کد خبر: 136428

دست ها اصلی ترین راه ارتباط برقرار کردن با محیط است. احساس درد در مفصل انگشتان، کارهای روزمره را سخت تر می کند و روی کیفیت زندگی تاثیر می گذارد. آرتریت اغلب باعث آسیب دیدگی مفصل و درد در انگشتان می شود. این حالت به مرور زمان بدتر می شود، اما آسیب دیدگی بیشتر مفصل را می توان با ایجاد تغییر در فعالیت و ورزش کند یا متوقف کرد.

سلامت نیوز: دست ها اصلی ترین راه ارتباط برقرار کردن با محیط است. احساس درد در مفصل انگشتان، کارهای روزمره را سخت تر می کند و روی کیفیت زندگی تاثیر می گذارد. آرتریت اغلب باعث آسیب دیدگی مفصل و درد در انگشتان می شود. این حالت به مرور زمان بدتر می شود، اما آسیب دیدگی بیشتر مفصل را می توان با ایجاد تغییر در فعالیت و ورزش کند یا متوقف کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، ۲ نوع اصلی آرتریت روی انگشتان تاثیر می گذارد، استئوآرتریت و آرتریت روماتوئید. هر دو به مفصل ها آسیب می رساند، اما علت نهفته هر یک متفاوت است. استئوآرتریت در غضروف و بین انگشتان رخ می دهد. در نهایت استخوان ها به همدیگر سایش پیدا می کنند و درد شدید و کاهش تحرک به وجود می آید. آرتریت روماتوئید نوعی اختلال خود ایمنی است که در آن بدن به اشتباه به بافت های سالم مفصل حمله ور می شود. التهاب مفصل که به وجود می آید باعث درد می شود و بافت ها را از بین می برد. استئوآرتریت و روماتوئید آرتریت تقریباً در هر مفصلی بروز می کند، اما هر دو اختلال اغلب روی انگشتان تاثیر می گذارد.

محافظت از مفصل

روش های محافظت از مفصل درد آرتریت و التهاب به وجود آمده را کاهش می دهد. استفاده از وسایل با دسته های بلند مثل ابزارهای آشپزی دسته بلند، فشار روی مفصل های انگشت را کاهش می دهد. می توانید دور مسواک یا خودکار فوم بپیچید تا قطر بیشتری پیدا کند.

وسایلی مانند ابزار باز کردن قوطی و قیچی که به طور خودکار درها را باز می کند، درد انگشت را می کاهد و فشار روی مفصل ها را کاهش می دهد. روی دستگیره های در می توانید ابزارهای مخصوص قرار دهید تا در را با کمک ساعد نه با استفاده از انگشت ها باز کنید. گرفتن اشیا با انگشتان می تواند درد التهاب مفصل را افزایش دهد، اما در دست گرفتن اشیا مانند کتاب با کف دست باز، فشار را به مچ و عضله آرنج انتقال می دهد.

ورزش

ورزش و حرکت های آرام تقویتی به طور موقت برای پیشگیری از آسیب دیدگی بیشتر مفصل های انگشتان آرتروزی مفید است. ورزش های انگشت، انعطاف پذیری مفصل را حفظ می کند.

ورزش های شست شامل، خم کردن شست تا انتهای انگشت کوچک و لمس کردن شست با نوک هر انگشت است. انعطاف پذیری مفصل های انگشت را می توان با مشت کردن و سپس باز کردن انگشتان حفظ کرد.

حرکت دادن هر انگشتی، به چپ و سپس راست، سفتی در انتهای بند انگشتان را کاهش می دهد. فشار دادن آرام اسفنج، به بهبود درد مفصل کمک می کند. تمامی ورزش ها باید بدون درد باشد تا آسیب بیشتری به مفصل نرسد.

تغییر در فعالیت و استراحت

برای کاهش فشار روی مفصل های کوچک تر موجود در انگشتان، فشار روی مفصل های بزرگ تر را کاهش دهید. به عنوان مثال، بغل کردن سبد خرید مانند بغل کردن بچه بهتر از گرفتن سبد از دسته آن است.

به جای استفاده از دست ها برای بلند شدن از صندلی، روی لبه صندلی قرار بگیرید و با استفاده از قدرت پا بلند شوید. کارهای روزمره مانند تمیزکاری و شستن لباس را تقسیم بندی کنید. از به دست گرفتن هر وسیله ای برای مدت طولانی بپرهیزید و در صورتی که نمی توانید از انجام این فعالیت ها بپرهیزید، هر ۱۵ دقیقه بین کار استراحت کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha