سازمان غذا و دارو خبری درباره اعلام هفت محصول غذایی غیرمجاز که پیش از این از سوی پایگاه خبری این سازمان منتشر شده بود را اصلاح کرد.

سلامت نیوزسازمان غذا و دارو خبری درباره اعلام هفت محصول غذایی غیرمجاز که پیش از این از سوی پایگاه خبری این سازمان منتشر شده بود را اصلاح کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، در اصلاحیه سازمان غذا و دارو آمده است که پنج محصول غذایی از سوی سازمان غذا و دارو اعلام شده است. محصول کمپوت آناناس با نام تجاری Leonard اشتباها درج گردیده و تشابه اسمی داشته است. همچنین شرکت پنیر لیقوان با نام‌های تجاری آرخاایل نیز اشتباها درج گردیده است.

بنابر اعلام پایگاه خبری سازمان غذا و دارو، مهندس محمد هاشمی، سخنگوی سازمان غذاو دارو با اعلام اسامی پنج محصول فاقد مجوز بهداشتی، گفت: اعلام اسامی این متخلفین در راستای نظارت بر سطح عرضه محصولات صورت می‌پذیرد.

هاشمی افزود: تولید کنندگان این محصولات غذایی فاقد مجوزهای مورد نیاز سازمان غذا و دارو بوده و اجازه تولید و عرضه هیچ یک از محصولات را ندارند.

وی شرکت و محصولات غذایی فاقد پروانه ساخت و مجوز از وزارت بهداشت را نوشیدنی ویتامین C با نام تجاری (pokka) vitaene، کوهساران عنوان کرد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو همچنین گفت: خاویار کشور آذربایجان با نام تجاری deniz tohfeleri، کلوچه با نام تجاری محبوب و چیپس سنتی با نام تجاری ایرانیان که فاقد تاریخ مصرف و دارای مزه و رنگ نامناسب است از دیگر محصولاتی هستند که سازمان غذا و دارو آنها را غیرمجاز اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه اعلام اسامی متخلفین در راستای تاکیدات ریاست سازمان غذا و دارو مبنی بر تشدید نظارت بر سطح عرضه محصولات صورت می پذیرد، به مردم و متخلفان اطمینان داد این دستور با جدیت توسط بازرسان سازمان غذا و دارو پیگیری می شود.

هاشمی در پایان از هموطنان خواست در صورت مشاهده محصولات غیر مجاز اعلام شده با اطلاع رسانی سریع، روابط عمومی سازمان غذا و دارو، معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور و نیروی انتظامی را آگاه سازند تا نسبت به جمع آوری آنها در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha