سرپرست اداره پیوند و بیماریهای خاص از مرگ روزانه 7 تا 10 نفر در لیست انتظار پیوند اعضاء خبرداد و بیان کرد: این آمار نشان می دهد که هم اکنون وبه رغم پیشرفت های قابل توجه درزمینه پیوند اعضا ازمرگ مغزی همچنان ارگان های بسیار کمی برای اهداء و پیوند وجود دارد.

روزانه چند نفر در انتظار پیوند اعضاء جان می دهند؟

سلامت نیوز: سرپرست اداره پیوند و بیماریهای خاص از مرگ روزانه 7 تا 10 نفر در لیست انتظار پیوند اعضاء خبرداد و بیان کرد: این آمار نشان می دهد که هم اکنون وبه رغم پیشرفت های قابل توجه درزمینه پیوند اعضا ازمرگ مغزی همچنان ارگان های بسیار کمی برای اهداء و پیوند وجود دارد.

دکتر کتایون نجفی زاده در گفتگو با شفاآنلاین درباره بیشترین زمان انتظار برای پیوند اعضاء اظهار کرد: به دلیل اینکه ریه عضو آسیب پذیری است و در طول زندگی ممکن است دچارعفونت و صدمه شود اهدا کنندگان ریه از بقیه دهندگان کمتر هستند وبه همین خاطر بیشترین زمان انتظار نیز برای پیوند ریه است.

فوق تخصص ریه همچنین مردم کشور را در اهدا اعضا فوق العاده دانست و خاطر نشان کرد: مردم تمایل زیادی برای اهدا اعضاء بدن و این نوع فداکاری ها دارند و در حال حاضر آمار رضایت به اهدا عضو در خانواده ها از 37 درصد به بالای 50 درصد و حتی نزدیک به 70 درصد رسیده است.

وی ادامه داد: ایران از نظر اهدا عضو رتبه 42 جهان را به خود اختصاص داده است و با شروع به کار طرح مدل ایرانی شبکه فراهم آوری پیوند اعضاء طی 3 ماه گذشته تعداد اهدا عضو به شدت زیاد شده است و همچنین آمار رضایت نیز به خوبی بالا رفته است.

وی تاکید کرد: تمام دانشگاه ها نیز درزمینه پیوند اعضاء فعالیت می کنند و مطمئنا خیلی زود در این زمینه به استانداردهای جهانی نزدیک خواهیم شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه تصمیم گیری برای خانواده ها در لحظات سخت بسیار مشکل است مگر اینکه از قبل خواسته عزیزان خود را بدانند به افراد توصیه کرد: همین حالا با مشاهده این مطلب از اطرافیان خود تمایل آنها را نسبت به پیوند اعضاء بپرسند تا بدانند در زمان وقوع چنین اتفاقاتی چه باید بکنند تا در زمان وقوع چنین اتفاقاتی بتوانند بهترین تصمیم را بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha