دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷
کد خبر: 136453

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گلستان از راه اندازی کمپین منادیان سلامت در استان خبر داد و گفت: این گروه در راستای ترویج سلامت و پیشگیری از بیماری سرطان اقدام به اطلاع رسانی و ارایه آموزش می کند.

سلامت نیوز: مدیر عامل جمعیت هلال احمر گلستان از راه اندازی کمپین  منادیان سلامت  در استان خبر داد و گفت: این گروه در راستای ترویج سلامت و پیشگیری از بیماری سرطان اقدام به اطلاع رسانی و ارایه آموزش می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،  مجتبی اکبری  در نشستی خبری اظهار داشت: گلستان، یکی از قطب های بیماری سرطان از جمله معده و روده در جهان بوده و کمپین منادیان سلامت نیز برای اولین بار در کشور در این استان راه اندازی شده است.

وی از همه داوطلبین، خیرین و افراد مختلف خواست که به کمپین مبارزه و پیشگیری از بیماری سرطان پیوسته و افزود: رسانه ها در راستای اطلاع رسانی از راهکارهای پیشگیری از بیماری ها نقش موثر و تاثیرگذاری دارند.

اکبری اضافه کرد: در قالب این طرح مربیان پیشگیری از سرطان آموزش دیده و هر یک از آنان متعهد می شوند 100 نفر دیگر را آموزش دهند.

به گفته وی، در این دوره های آموزشی، مربیان روش های پیشگیری از سرطان، ارتباط و تبادل اطلاعات را یاد می گیرند و بیشتر افراد داوطلب در این طرح پزشک، پیراپزشک و روانشناس خواهند بود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گلستان افزود: در ابتدا قرار بود این طرح به صورت استانی انجام شود، اما ارسال طرح گلستان به سازمان مرکزی مورد استقبال قرار گرفت و بنا شد با فرمت کشوری این کار را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: ظرفیت پذیرش داوطلبین در استان گلستان در فاز اول 200 نفر است و از هر استان نیز 10 تا 15 نفر برای آموزش معرفی می شوند.

اکبری افزود: در این مرحله بین 450 تا 500 نفر در کلاس های آموزشی که 15 بهمن سال جاری برگزار می شود، شرکت خواهند کرد.

وی ادامه داد: مرحله دوم آموزش طرح در روزهای 24 و 25 بهمن ماه اجرا می شود که برای حضور اساتید متخصص به عنوان مربی با مرکز مطالعات و تحقیقات پیشگیری از سرطان کشور و دانشگاه علوم پزشکی گلستان تفاهم شده است.

براساس آمارها در استان گلستان سالانه بطور میانگین دو هزار مورد جدید سرطان شناسائی می شود.

سال گذشته سرطان معده با 27.8 نفر، مری با 22.5 نفر ، روده با 16.9 نفر، ریه با 14.3نفر و پروستات با 12نفر در هر یکصد هزار نفر حمعیت به ترتیب شایع ترین سرطان ها در بین مردان گلستانی بود.

همچنین در بین زنان گلستانی سرطان های پستان، مری، روده، معده و خون به ترتیب 30.4، 16.7، 14.7،11.5 و 9 نفر در هر یکصد هزار نفر، بیشترین موارد بروز این بیماری بوده است.

در مجموع میزان بروز سرطان در مردان گلستانی 168.2 و در زنان 144.1نفر در هر صد هزار نفر جمعیت اعلام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha