دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷
کد خبر: 136457

رییس انجمن سرطان ایران با بیان اینکه مثلث شوم سرطان در کشور رو به گسترش است، گفت: محیط زیست در پیشگیری از سرطان نقش اساسی دارد.

سلامت نیوزرییس انجمن سرطان ایران با بیان اینکه مثلث شوم سرطان در کشور رو به گسترش است، گفت: محیط زیست در پیشگیری از سرطان نقش اساسی دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، دکتر دوایی در همایش سرطان و پیشگیری که در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، گفت: مثلث شوم سرطان در کشور رو به گسترش است. آنچه که جهت مقابله با سرطان در جامعه باید در اختیار افراد و جامعه پزشکی قرار گیرد، متاسفانه وجود ندارد؛ مانند محیط زیستی سالم که نقش بسیار مهمی در جلوگیری از بروز برخی سرطان‌ها دارد.

دوایی با تاکید بر نقش محیط زیست در جلوگیری از بروز سرطان‌ اظهار کرد: آلوده بودن محیط زیست در ایجاد سرطان‌ها نقش زیادی دارد. فرهیختگان جامعه باید به صورت پویا زمینه‌های ترویج فرهنگ سلامت و سالم بودن را ایجاد کنند و این بسته‌ها باید فراهم شود.

وی همچنین ادامه داد: در کنار این موضوع آگاهی مردم نیز باید نسبت به زندگی سالم افزایش یابد و زندگی غلط فعلی کنار گذاشته شود؛ زیرا روش غلط شهرنشینی یکی از عوامل سرطان‌زاست و ریشه اصلی سرطان به شمار می‌رود.

دوایی در پایان تصریح کرد: برای مهار سرطان باید ابتدا به جایی رسید که بتوانیم تمام عوامل سرطان‌زا را دور کنیم؛ در حالی که در حال حاضر پتانسیل لازم را برای مهار سرطان داریم. در عین حال این حقیقت نیز وجود دارد که سرطان در تمام جوامع همراه انسان است اما می‌شود آن را کنترل کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha