دوشنبه ۴ آذر ۱۳۸۷ - ۰۹:۳۶
کد خبر: 13647

بیمارستان بین‌المللی چابهار با ظرفیت 288 تخت، همراه با مجموعه توریستی درمانی Health city (شهر سلامت) در حاشیه جنوب شرقی كشور راه‌اندازی می‌شود.

دكتر وحید قاسمی، مدیر پروژه ساخت بیمارستان بین‌المللی تخصصی چابهار در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: مشكلات و كمبود مراكز درمانی در حاشیه جنوب شرقی كشور و همچنین نزدیكی چابهار به پاكستان، عمان و امارات موجب شد كه طراحی مجتمع درمانی بین‌المللی چابهار انجام گیرد.

وی گفت: بیمارستان تخصصی چابهار به منظور ارتقای كیفی مقوله درمان در منطقه و همچنین ارائه خدمات پزشكی به كشورهای همسایه راه اندازی می‌شود. در طراحی این مجتمع بیمارستانی، رشته‌های جراحی عمومی،‌ ارتوپدی، مغز و اعصاب، زنان و زایمان، چشم پزشكی، ENT (گوش و حلق و بینی)، اورولوژی، پوست، اطفال، عفونی، داخلی، قلب و بخش‌های ویژه CCU،ICU وNICU، تجهیزات MRI، سیتوآنژیو و كلینیك‌های تخصصی و فوق تخصصی در نظر گرفته شده است.

دكتر قاسمی با اشاره به مراحل ساخت بیمارستان تخصصی چابهار گفت: این مجتمع بیمارستانی در سه فاز اصلی و 9 فاز فرعی به بهره‌برداری می‌رسد كه هر فاز اصلی 96 تخت و هر فاز فرعی 32 تخت را شامل می‌شود. در مجموع این بیمارستان در فاز نهایی با 288 تخت به ارائه خدمات خواهد پرداخت.

مدیر پروژه ساخت بیمارستان بین‌المللی تخصصی چابهار ادامه داد: با توجه به مشكلات درمانی متعدد منطقه، این بیمارستان ابتدا با 32 تخت افتتاح شده و سپس فاز به فاز به بهره برداری می‌رسد. فاز اول بیمارستان یك و نیم تا دو سال آینده و كل مجموعه آن تا پنج سال آینده با 288 تخت قابل بهره برداری است.

وی، اعتبار مورد نیاز برای ساخت این بیمارستان تخصصی را 250 میلیارد ریال عنوان كرد و گفت: در كنار بیمارستان تخصصی چابهار، برای نخستین بار در كشور اقدام به ساخت مجموعه توریستی درمانی با عنوان Health city (شهر سلامت) شده است، به این صورت كه مهمانان در كنار استفاده از چشم انداز خلیج چابهار، در صورت نیاز تحت معاینات پزشكی قرار گرفته و از خدمات كلینیك شهر سلامت (هیدروتراپی، همیوپاتی، متوتای نانومدیكال، ریلكسیشن، ماساژ و غیره) بهره‌مند می‌شوند.

دكتر قاسمی با بیان اینكه هدف از ساخت بیمارستان تخصصی چابهار در درجه اول ارائه خدمات به بومیان منطقه است، گفت: با توجه به سطح درآمد پایین ساكنان منطقه چابهار و همچنین ارائه خدمات با كیفیت بالا در این مجتمع بیمارستانی به منظور امكان ارائه خدمات ارزان قیمت و رایگان به بومیان، رایزنی‌هایی با منطقه آزاد چابهار در حال انجام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha