دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰
کد خبر: 136477

کارمندان طولانی مدت روی صندلی ننشینند.

سلامت نیوز:کارمندان طولانی مدت روی صندلی ننشینند.

به گزارش سلامت نیوز، دکترمحمد رضا نیکو، رئیس مرکز توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در روزنامه شهروند نوشت: کارمندان باید زمانی که در ادارات مشغول به خدمت هستند به صورت مداوم روی صندلی ننشینند و هر ٤٥‌دقیقه یکبار از جای خود بلند شده و راه بروند.
صندلی‌ها باید استاندارد و ارگونومیک باشد به این معنا که ارتفاع صندلی تا کف زمین طوری نباشد که برای کار‌کردن خم شد همچنین جای نشیمنگاه صندلی باید نرم باشد تا روی استخوان‌های لگن فشار وارد نشود.
دیسک‌های کمر ناشی از نشستن ناصحیح روی صندلی و انجام کارهای سنگین بدون توجه به ستون‌مهره‌ها بروز می‌کند و وراثت در بروز دیسک کمر بی‌تأثیر است.  هنگامی‌که به‌طور طولانی مدت مجبور به نشستن پشت صندلی هستیم باید جای پاها را هر از گاهی تغییر دهیم همچنین زیر پا پایه‌ای استاندارد به فاصله کم قرار دهیم به گونه‌ای که پاها از زمین فاصله داشته باشند.  برخی افراد هنگام بلند کردن اجسام سنگین از روی زمین خم نمی‌شوند و جسم مورد نظر را بر می‌دارند که این گونه عملکرد به کمر آسیب می‌رساند و گاهی موجب پارگی دیسک می‌شود که بسیار دردناک است.  علایم دیسک کمر به صورت کمر درد هنگام برداشتن جسم سنگین از روی زمین، هول دادن خودرو و سایر امور سنگین بروز می‌کند.
دیسک کمر به صورت درد از ناحیه کمر شروع می‌شود و تا مچ پا ادامه می‌یابد. همچنین باید توجه داشته باشیم که دیسک کمر همیشه با عمل جراحی بهبود نمی‌یابد و گاهی تنها با رعایت نکات راه رفتن و عدم انجام کارهای سنگین و استراحت بهبود می‌یابد.
افرادی که دیسک کمر دارند باید از مسافرت‌های غیرضروری طولانی خودداری کنند و کارهای سنگین انجام ندهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha