دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۸
کد خبر: 136480

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به محض کثیف شدن ظرف ها آن ها را می شویند، ادامه این مطلب را نخوانید اما اگر برایتان پیش می آید که گاهی بی حوصله باشید و آن وقت مجبور باشید به کوه ظرف های کثیف در آشپزخانه فکر کنید و حال یا وقت شستن آن ها را نداشته باشید، حتما ادامه این مطلب را بخوانید.

سلامت نیوز: اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به محض کثیف شدن ظرف ها آن ها را می شویند، ادامه این مطلب را نخوانید اما اگر برایتان پیش می آید که گاهی بی حوصله باشید و آن وقت مجبور باشید به کوه ظرف های کثیف در آشپزخانه فکر کنید و حال یا وقت شستن آن ها را نداشته باشید، حتما ادامه این مطلب را بخوانید.

حداقل ظرف ها را مرتب بچینید: آشپزخانه به هم ریخته، کلافه کننده است. ممکن است آشپزخانه کمی نامرتب باشد ولی با جدا جدا چیدن و دسته بندی ظرف های کثیف، آشپزخانه تان اوضاع به ظاهر بهتری پیدا خواهد کرد. بنابراین اگر بعد از خوردن ناهار یا شام حال ندارید بلافاصله ظرف ها را بشویید حداقل آن ها را دسته بندی کنید چراکه با این کار رغبت تان برای رفتن به آشپزخانه و مرتب کردن آن ها بیشتر خواهد شد. ظرف های شبیه به هم را در داخل هم بگذارید تا دسته بندی شوند. با این کار ممکن است بعد از یک مهمانی حسابی، فقط 3 یا 4 دسته ظرف کنار سینک ظرفشویی داشته باشید.

نگذارید ظرف ها خشک شوند: اگر چربی، کثیفی و غذای باقی مانده به ظرف ها خشک شوند برای شستن آن ها باید وقت و انرژی بیشتری صرف کنید بنابراین اگر قصد دارید ظرف ها را با تأخیر بشویید، بهتر است مطمئن شوید که خشک نمی شوند. می توانید ظرف ها را در سینک بگذارید و روی آن ها کمی آب بریزید. لازم نیست حتما سینک را پر از آب کنید. حواس تان به مصرف و صرفه جویی در آب هم باشد.

زیادی طولش ندهید: اگر ظرف ها را خیس کرده اید تا سر فرصت به سراغ شان بروید، فقط یادتان نرود که شما یکسری ظرف کثیف توی آب دارید! فضای نمناک فضای مناسبی برای میکروب هاست. بنابراین در نخستین فرصت به آشپزخانه بروید و ظرف ها را بشویید تا از وقوع فاجعه جلوگیری شود.

بعضی وقت ها تأخیر ممنوع است: بعضی ظرف ها را حتما باید همان وقت بشویید وگرنه اضافه غذاها به آن ها می چسبد و به این سادگی جدا نمی شود. مثلا رنده از این دسته ظرف ها است. اگر همان لحظه بشویید چند ثانیه بیشتر طول نمی کشد ولی اگر تمیز کردن رنده را به تأخیر بیندازید باید با سیم ظرفشویی به جانش بیفتید.

بعضی ظرف ها باید با تاخیر شسته شوند: لازم نیست به زور ته قابلمه ای را که ته دیگ به آن چسبیده تمیز کنید یا به طورمثال اگر غذا را سوزانده اید، نباید همان لحظه قابلمه را تمیز کنید زیرا دارید انرژی و وقت خود را هدر می دهید. کمی در این ظرف ها آب بریزید و کنار بگذارید برای بعد.

منبع:روزنامه خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha