یک فوق تخصص روماتولوژی گفت: چهار زانو نشستن در بیماران مبتلا به آرتروز زانو ممنوع است زیرا این مساله موجب پیشرفت بیماری می‌شود.

سلامت نیوز:  یک فوق تخصص روماتولوژی گفت: چهار زانو نشستن در بیماران مبتلا به آرتروز زانو ممنوع است زیرا این مساله موجب پیشرفت بیماری می‌شود. 

 دکتر علیرضا رجایی در گفت‌و‌گو با آنا با بیان اینکه چهار زانو نشستن در بیماران مبتلا به آرتروز ممنوع است گفت: آرتروز زانو از بیماری‌های شایع در افراد بالای 50 سال است که موجب درد، تورم، تغییر شکل مفصل زانو، اختلالات حرکتی و ... می‌شود.

وی افزود: کنترل و پیشگیری از پیشرفت این عارضه ارتباط مستقیم با زمان مراجعه بیماران دارد بدین صورت که هر چه سریع‌تر مراجعه کنند می‌توان بیماری را تحت کنترل قرار داد و از روند پیشرفت آن جلوگیری کرد اما متاسفانه در کشور ما افراد با تاخیر فراوانی به پزشک مراجعه می‌کنند به گونه‌ای که اغلب نیاز به جراحی دارند.

این فوق تخصص روماتولوژی در ادامه یادآور شد: به افراد مبتلا به آرتروز هشدار داده می‌شود به هیچ عنوان چهار زانو ننشینند زیرا در هنگام بلند شدن فشار بسیاری بر روی زانو‌ها وارد می‌شود که این مساله موجب پیشرفت بیماری می‌شود.

رجایی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: به این دسته از بیماران توصیه می‌شود ورزش و وزن خود را متعادل نگه‌دارند، زانوها را گرم نگه داشته و از وارد شدن فشار بر روی آنها جلوگیری کنند و از کفش‌های مناسب استفاده کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ژنتیک، تروما(ضربه و تصادفات) و چاقی از سایر عوامل مهم در بروز آرتروز زانو است که تنها از برخی از آنها می‌توان پیشگیری کرد در نتیجه نمی‌توان به صورت صد در صد از ابتلا به آرتروز زانو پیشگیری کرد بنابراین به افراد توصیه می‌شود با رعایت نکات گفته شده بیماری را تحت کنترل قرار دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha