وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: بر اساس آخرین مطالعات انجام شده در سال 91، جایگاه ایران از نظر برخی شاخص های بهداشتی از جمله سلامت مادران باردار و کودکان در میان کشورهای منطقه کشورهای مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی (امرو) جایگاه مناسبی نیست.

سلامت نیوز:  وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: بر اساس آخرین مطالعات انجام شده در سال 91، جایگاه ایران از نظر برخی شاخص های بهداشتی از جمله سلامت مادران باردار و کودکان در میان کشورهای منطقه کشورهای مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی (امرو) جایگاه مناسبی نیست. 

سید حسن قاضی زاده هاشمی در گفت و گو با ایرنا در بندرعباس اظهار داشت: ما شایستگی های بسیاری در بخش بهداشت و درمان داریم و تلاش های خوبی نیز برای ارتقاء وضعیت بهداشت و درمان در دست انجام است، اما هنوز با شاخص های بهداشتی منطقه فاصله داریم.

وی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به بخش بهداشت و درمان دارد و اجرای طرح تحول نظام سلامت نیز در راستای همین نگاه دولت و به منظور ارتقاء شاخص های بهداشتی و درمانی انجام شده است.

وی بیان داشت: برنامه های دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت مستمر و ادامه دار است و در راستای ارتقای شاخص های بهداشتی و درمانی در سطح کشور در قالب طرح تحول نظام سلامت تلاش می کنیم.

دکتر قاضی زاده هاشمی با بیان این که مردم رضایت خوبی از اجرای طرح تحول نظام سلامت دارند، تاکید کرد: برای ارتقاء شاخص ها نیازمند تعامل هر چه بیشتر دستگاه های مختلف با وزارت بهداشت ، نمایندگان مجلس و همچنین مشارکت مردم هستیم.

لازم به ذکر است، وزیر بهداشت به همراه معاون اول رییس جمهوری و چند تن دیگر از وزیران امروز دوشنبه به بندرعباس مرکز استان هرمزگان سفر کرده است.
بازدید از بخش های مختلف بهداشتی و درمانی هرمزگان، بهره برداری از چند طرح بهداشتی و بازدید از شهرستان محروم بشاگرد و شرکت در نشست شورای اداری هرمزگان از جمله برنامه های وزیر بهداشت در هرمزگان است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha