طرح «باشگاه چاقی» پس از ارائه در «دومین جشنواره انتخاب برترین‌های پژوهش و نوآوری در حوزه مدیریت شهری» به منظور ارتقای سلامت شهروندان در سطح شهر تهران اجرایی خواهد شد.

تغییر رفتار و شیوه‌های غلط شهرنشینی، ارائه الگوی تغذیه مناسب و پیشگیری از بیماریهای قلبی و عروقی از جمله مهمترین اهداف باشگاه چاقی محسوب می‌شوند.

كارشناسان امور تغذیه و همچنین مربیان رشته‌های مختلف ورزشی در باشگاه‌های چاقی برای كمك به افزایش كیفیت زندگی شهری، الگوها و شیوه‌های زندگی سالم را به شهروندان آموزش می‌دهند.

افراد مختلف می‌توانند با مراجعه به باشگاه چاقی راهنمایی‌های لازم جهت حفظ وزن طبیعی خود را دریافت كنند و یا در صورت نیاز جهت كاهش وزن از مشاوره، خدمات و پیگیری این مراكز بهره‌مند شوند.

برگزاری تورهای كوهنوردی و پیاده روی و عرضه تسهیلاتی چون تخفیف ویژه مراكز مختلف ورزشی برای مراجعین از دیگر فعالیت‌های باشگاه‌های چاقی خواهد بود.

لازم به ذكر است كه تهیه و تدوین این طرح برعهده كمیته مطالعات راهبردی بهداشت و سلامت شهری شهرداری تهران می‌باشد كه گزارش كامل آن در «دومین جشنواره انتخاب برترین‌های پژوهش و نوآوری در حوزه مدیریت شهری» ارائه می‌شود.

این جشنواره از 17 تا 22 آذرماه سال جاری توسط مركز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha