عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با مثبت ارزیابی کردن اجرای طرح تحول نظام سلامت٬ گفت: به طور حتم فراهم شدن زیرساخت‌های لازم جهت اجرای طرح پزشک خانواده زمینه‌ساز اجرای موفق‌تر طرح تحول نظام سلامت است.

توجه به پزشک خانواده؛ زمینه‌ساز اجرای موفق‌تر طرح سلامت

سلامت نیوز: عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با مثبت ارزیابی کردن اجرای طرح تحول نظام سلامت٬ گفت: به طور حتم فراهم شدن زیرساخت‌های لازم جهت اجرای طرح پزشک خانواده زمینه‌ساز اجرای موفق‌تر طرح تحول نظام سلامت است.

رسول خضری در گفت وگو با خانه ملت٬ با مثبت ارزیابی کردن اجرای طرح تحول نظام سلامت٬ گفت: اجرای این طرح از سوی وزارت بهداشت دولت یازدهم، حرکتی انقلابی و تحولی بزرگ در حوزه سلامت بود.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی٬ با یادآوری تلاش وزارت بهداشت ودرمان جهت اجرای بسته آموزشی ضمیمه طرح تحول نظام سلامت از اسفندماه سال جاری٬ افزود: این بسته را می توان به نوعی گام چهارم طرح تحول نظام سلامت که به تربیت و آموزش پزشک از جمله پزشک خانواده خواهد پرداخت دانست.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با تاکید بر اینکه طرح تحول سلامت تاکنون بسیاری از مشکلات حوزه درمانی کشور را با ایجاد رضایت در مردم مرتفع کرده است٬ تصریح کرد: وجود برخی کاستی‌ها در اجرای طرح مذکور طبیعی است زیرا بازدهی این طرح تدریجی بوده و به مرور زمان در طی 12 سال نتیجه مطلوب را شاهد خواهیم بود.

 
ضرورت تامین منابع طرح تحول سلامت با همکاری مجلس و دولت

وی با بیان اینکه منابع لازم برای اجرای طرح تحول سلامت باید با همکاری مجلس و دولت تامین شود٬ افزود: طرح تحول سلامت باید با بهره‌گیری از تجربه کشورهای موفق، اجرایی شود چرا که ثمرات و برکات بسیاری مثبتی در بر خواهد داشت.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با تاکید بر ضرورت ریل‌گذاری جهت اجرای طرح تحول سلامت٬ گفت: در صورتی که زیرساخت‌های لازم جهت اجرای طرح تحول سلامت را فراهم کنیم می‌توان به رشد و تحول اساسی در زمینه سلامت و بهداشت کشور امیدوار بود.

خضری با یادآوری تجربه کشورهای پیشرفته از جمله انگلستان در زمینه اجرای طرح تحول سلامت٬ افزود: چنین کشورهایی از طریق اجرای صحیح پزشک خانواده٬ ایجاد زیرساخت‌ها و ریل گذاری مناسب و همچنین تقویت سیستم نظام سطح بندی و اجرا کار خود را آغاز و اکنون در مراحل بسیاری خوبی قرار گرفته‌اند از این رو لازم است که با بهره‌گیری از تجربیات این کشورها به تحول نظام سلامت در کشورمان نائل شویم.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با یادآوری مشکلات پیش روی اجرای طرح تحول سلامت٬ گفت: در حالی که زیرساخت‌های لازم جهت اجرای طرح پزشک خانواده که مقدمه اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت است فراهم نباشد نمی‌توان به آینده طرح امیدی داشت.


آموزش پزشک خانواده با اجرای فاز چهارم طرح تحول سلامت

وی با مهم ارزیابی کردن نقش اجرای فاز آموزشی طرح تحول نظام سلامت٬ گفت: اجرای این فاز از طرح مذکور به اجرایی شدن طرح تحول سلامت با آموزش‌های کافی منجر می‌شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی٬ با تاکید بر ضرورت تقویت مدیریت‌ها برای اجرای بهتر طرح تحول نظام سلامت در کشور٬ گفت:‌ کنترل بحران درمان در کشور نیازمند تحول اساسی در بحث بهداشت با مدیریت صحیح در حوزه اجرای طرح تحول نظام سلامت است./



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha