یك متخصص علوم رفتاری و آسیب شناسی اجتماعی بر این باور است كه اكثریت كسانی كه تن به این نوع ازدواج می دهند بیوه های جوان هستند كه یا زندگی در سایه تشكیل می دهند و یا با افراد متاهل كه مشكلات زناشویی دارند رابطه برقرار می كنند.

سلامت نیوز: یك متخصص علوم رفتاری و آسیب شناسی اجتماعی بر این باور است كه اكثریت كسانی كه تن به این نوع ازدواج می دهند بیوه های جوان هستند كه یا زندگی در سایه تشكیل می دهند و یا با افراد متاهل كه مشكلات زناشویی دارند رابطه برقرار می كنند.

مجید ابهری در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاین» اظهارداشت: با توجه به افزایش آمار بیوه های جوان و دشواری های موجود در راه ازدواج جوانان به ناهنجاری های رفتاری كشیده شده و برای مدیریت غریزه جنسی خود ممكن است به ایجاد روابط غیر منطقی اقدام كنند.

وی تصریح كرد: بیكاری، مشكلات مسكن و عدم حمایت نهادهای متولی از ازدواج جوانان یك طرف و فقدان زمینه های همسر گزینی و زندگی ساده برای جوانان از طرف دیگر و مهمتر از همه كمرنگ شدن مسئولیت پذیری جوانان بخاطر تغییر زندگی باعث شده آمار روابط جنسی غیر متعارف افزایش یابد.

این متخصص علوم رفتاری و  آسیب شناس اجتماعی افزود: یكی از انواع این روابط رابطه ای است كه به ازدواج سفید معروف گردیده است البته انتخاب كلمه سفید بخاطر خوبی یا وجاهت این نوع از رابطه نیست بلكه به جهت عدم ثبت و یا اجرای مراحل قانونی در آن می باشد كه به ازدواج سفید معروف شده است و الا این رابطه یك زندگی سیاه و یك همایش غیر متعارف و غیر منطقی در جامعه است.

ابهری ادامه داد: اكثریت كسانی كه تن به این نوع ازدواج می دهند بیوه های جوان هستند كه یا زندگی در سایه تشكیل می دهند و یا با افراد متاهل كه مشكلات زناشویی دارند رابطه برقرار می كنند.

این جامعه شناس عنوان كرد: البته پایین آمدن سن بیوه گی و بالارفتن سن ازدواج برای پسران باعث شده این نوع از روابط زیر چشم نهادهای متولی افزایش یابد؛ به طوری كه بعضی از كارشناسان مخالف انتخاب این نام برای این شكل از زندگی هستند كه البته نام ارزش مفهومی ندارد بلكه نوع رابطه است كه وجود دارد.

این متخصص علوم رفتاری و  آسیب شناس اجتماعی تصریح كرد: بنابراین برای از بین بردن یا كاهش این نوع رابطه باید هر چه سریع تر مدیریت غریزه جنسی در جامعه در مجرای واقعی و رسمی خود قرار گیرد یعنی خانواده ها به اضافه ی دولت امكانات ازدواج دائمی برای جوانان فراهم آورده و اجازه ندهند روابط غیر منطقی و نامتعارف و مخالف با باورهای دینی و فرهنگی ما در جامعه توسعه پیدا كند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha