عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تأکید بر اینکه وزارت بهداشت تنها مرجع تایید سلامت محصولات غذایی است، گفت: از دید کارشناسان مواد غذایی، نگرانی ‌های بسیاری در مورد سلامت محصولات وجود دارد.

سلامت نیوز:  عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تأکید بر اینکه وزارت بهداشت تنها مرجع تایید سلامت محصولات غذایی است، گفت: از دید کارشناسان مواد غذایی، نگرانی ‌های بسیاری در مورد سلامت محصولات وجود دارد. 

محمدحسین قربانی در گفت و گو با  پانا، درخصوص تایید سلامت محصولات غذایی اظهار داشت: وزارت بهداشت به طور مستقیم مسئول نظارت بر سلامت مواد غذایی در کشور است که اگر واحدی در این راستا تخلف کند، پلمب این واحدها اولین اقدامی است که باید توسط وزارت بهداشت صورت گیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: تأمین سلامت مردم از اصلی ترین اهدافی است که بر عهده وزارت بهداشت قرار دارد و شوخی بردار نیست و در صورت مشاهده تخلفاتی که به سلامت مردم ضربه می زند، باید اجازه ادامه فعلیت به واحدهای متخلف سلب شود.

وی ادامه داد: از طرفی نباید مردم را در سلامت محصولات غذایی نگران کرد. سازمان استاندارد نیز باید استاندارهای کشور را در تولید محصولات غذایی مشخص کند٬ علاوه بر این ‌وزارت بهداشت باید در عرصه سلامت با درنظر داشتن استانداردهای جهانی تولید محصولات غذایی را زیر نظر داشته باشد.

این نماینده مجلس تأکید کرد: همچنین نحوه برخورد با متخلفان حوزه سلامت باید تعیین شود و با واحدهای متخلف به طور مناسب برخورد شود. ضمن اینکه مرجع تایید سلامت مواد غذایی است.

وی با بیان اینکه هر گونه نظارت بر سر محصولات غذایی باید تقویت شود، تصریح کرد: از دید کارشناسان مواد غذایی، نگرانی ‌های بسیاری در مورد سلامت محصولات وجود دارد که علاوه بر نظارت و برخورد با متخلفان باید به مردم نیز آموزش دهیم تا مطالبات آن ها افزایش پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha