به گفته وزیر بهداشت، برنامه پزشک خانواده اقدام قانونی بود که علاوه بر دو استان پایلوت، در شهرهای زیر 20 هزار نفر اجرا شده و سپس شهرهای زیر 50 هزار نفر نیز تحت پوشش قرار گرفته اند.

شرط وزیر بهداشت برای اجرای سراسری پزشک خانواده

سلامت نیوزبه گفته وزیر بهداشت، برنامه پزشک خانواده اقدام قانونی بود که علاوه بر دو استان پایلوت، در شهرهای زیر 20 هزار نفر اجرا شده و سپس شهرهای زیر 50 هزار نفر نیز تحت پوشش قرار گرفته اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سید حسن هاشمی در سفر به استان هرمزگان پس از حضور در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه برخی از حاشیه های شهرها تحت پوشش پزشک خانواده قرار گرفته است، تاکید کرد: برای اجرای سراسری پزشک خانواده نیازمند فراهم شدن زیرساختها هستیم.

وی نظام ارجاع را یکی از بخشهای برنامه پزشک خانواده برشمرد که بر اساس آن پس از بررسی مراجعه کننده پزشک او را به سطوح 2 و 3 ارجاع می دهد و باید برای این سطوح به قدر کافی پزشک اموزش دیده وجود داشته باشد و اعتبارات مورد نیاز نیز تامین شود.

هیچ مرکز بهداشتی بدون پزشک در استان هرمزگان نداریم

وزیر بهداشت با اعلام اینکه هیچ مرکز بهداشتی بدون پزشک در استان نداریم گفت: نسبت به سفر قبلی که به این استان داشتم پیشرفت های خوبی در بخش های مختلف حاصل شده است.

وی اظهار داشت: سفر به هرمزگان به منظور همراهی با دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و نیز بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی و دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان صورت گرفته است.

وی افزود: به حمدلله کارهای خوبی به همت رئیس دانشگاه علوم پزشکی و همکاری مسئولان استان در قالب طرح تحول صورت گرفته است که بهسازی فضای بیمارستانی، اتاق عمل و ... از این جمله است.

هاشمی یاداور شد: حضور متخصصان در بخش های مختلف با سفر قبلی قابل مقایسه نیست و در حال حاضر در تمامی مراکز بهداشتی و درمانی و تمامی مناطق و جزایر استان که حتی جمعیتی زیر 1500 نفر دارند، پزشک حضور دارد ،حال اینکه این مناطق در گذشته از داشتن پزشک محروم بوده اند.

کمبود هزار تخت بیمارستانی در استان هرمزگان

وی یاداور شد: همچنان کمبودهایی نیز وجود دارد و در برخی مراکز با تراکم جمیعتی نیازمند حضور چند پزشک هستیم که تلاش می کنیم این امر محقق شود.

وزیر بهداشت با اعلام کمبود هزار تخت بیمارستانی در استان هرمزگان گفت: در قالب همکاری های بخش های مختلف دولت و مراکزی که تحت مدیریت ما نیست اما امکان بهره مندی از امکانات انها وجود دارد تلاش می شود برخی از مشکلات حل شود که البته این راهکار کوتاه مدت است.

هاشمی گفت: در بلند مدت با برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی دانشگاه و استانداری بخشی ازکمبودها برطرف خواهد شد.

وی با ناکافی خواندن اعتبارات فعلی برای رفع کمبودها عنوان کرد: باید از طرقی غیر از اعتبارات دولتی اقدام شود و به حل مشکلات پرداخت.

وزیر بهداشت یاداور شد: در حال حاضر شاهد رضایت نسبی در میان مردم هستیم که امید می رود با جدیت استاندار و دانشگاه علوم پزشکی حلقه های اجرای طرح تحول نظام سلامت کامل شود و سال اینده قطعا توام با خبرهای خوبی برای مردم منطقه است.

هاشمی گفت: آنچه باعث ارامش مردم می شود این است که احساس کنند خدمتگزاران انها صادقانه هر آنچه در توان دارند انجام می دهند و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز دارد در این مسیر نهایت تلاش خود را می کند.

وی با یاداوری حضور استاندار در جلسه هیئت وزیران گفت: شاهد بودم با حضور استاندار شخص رئیس جمهور کلیه مصوبات سفر را جزء به جزء پیگیری کردند و در حال حاضر خوشبختانه تعهدات مالی دولت در این بخش انجام شده و پروژه ها در دست اقدام است.

وی افتتاح مرکز فوق تخصصی "سوانح سوختگی شفا"، مرکز" ام آر آی" میناب و ایجاد بخشی از خانه های بهداشت را که از پیشرفت خوبی نیز برخوردار است از اقدامات مورد نیاز صورت گرفته دانست.

دانشگاه را چابک کنید

وزیر بهداشت در جمع اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز گفت: سرمایه اصلی دانشگاه نیروی انسانی متخصص است.

وی در سفر به استان هرمزگان در جلسه دو ساعت و نیمه با اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با تبریک پیشاپیش دهه مبارک فجر، از تلاش رئیس دانشگاه، اساتید، پزشکان، پیراپزشکان، پرستاران و سایر کارکنان خدوم این دانشگاه قدردانی کرد و افزود: سرمایه اصلی دانشگاه نیروی انسانی متخصص است و از این رو این دانشگاه ازاین سرمایه ارزشمند برخوردار است اگرچه کمبودها و عقب افتادگی های آن که محصول سال های گذشته است بر کسی پوشیده نیست و باید همت کرد که این عقب ماندگی ها جبران شود.

وزیر بهداشت خطاب به اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عنوان کرد: باید با تدبیر بیشتر و صرفه جویی بیشتر مسیری را دنبال کرد که همه امیدوارانه به سوی ارتقای دانشگاه حرکت کنند و این مهم با تلاش شما محقق می شود.

هاشمی با تاکید بر تلاش های شخص رئیس جمهوری در دفاع از حوزه سلامت و جلوگیری از تعرض نسبت به اعتبارات این حوزه یادآور شد: باید زمینه های حضور بخش خصوصی را برای خدمت رسانی بیشتر به مردم فراهم کرد.

وی با اشاره به کمبودهای بخش بیمارستانی در این استان، از اعضای هیئت علمی دانشگاه و پزشکان استان خواست در صورتیکه علاقمند هستند نسبت به سرمایه گذاری در این بخش اقدام کنند و از ارائه تسهیلات مناسب به مشارکت کنندگان در این بخش خبر داد.

وی با تاکید بر لزوم فراهم سازی زمینه مشارکت بخش خصوصی گفت: به تنهایی نمی توان بسیاری از کمبودها را برطرف کرد، البته به این معنی نفی تلاش های صورت گرفته نیست.

وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرد: در این دولت با مدیریت دکتر شکاری در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و همت همکاران پرتلاش وی، شاهد اجرای پروژه های خوبی باشیم که رضایتمندی به مردم را به دنبال دارد.

وی عنوان کرد: پس از بخش درمان که همت جدی دولت بر روی آن متمرکز بوده است، در بخش آموزش و پژوهش هم نیاز جدی وجود دارد که به این بخش توجه شود و برای ان اعتبارات مناسبی تخصیص خواهد یافت.

دکتر هاشمی اظهار داشت: برای رفع کمبودها بایستی با خرید خدمت با تعرفه دولتی و بهره گیری از تمامی امکانات موجود زمینه حضور حداکثری پزشکان در فضاهای بهداشتی و درمانی را فراهم کرد.

وزیر بهداشت اظهار داشت: در این مسیر پزشکانی که پروانه مطب دارند و در طرح قرار گرفته اند تا زمان اعتبار پروانه می توانند به فعالیت خود ادامه دهند و کسی حق تعرض ندارد، پس ازآن نیز می توانند با انتقال تجهیزات خود به مراکز درمانی با تعرفه دولتی به ارائه خدمت بپردازند.

وی با بیان اینکه نمی شود دست روی دست گذاشت و معطل بود، گفت: باید واقع نگر بود و امید می رود که بتوانیم در این مسیرپروژه های اصلی را شروع کنیم.
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه اگر یکی از دغدغه های دانشگاه مسئله ماندگاری پزشکان است افزود: باید شرایطی را فراهم کرد که با ارائه خدمات بهتر به زحمتکشان این بخش شرایط ماندگاریشان فراهم شود و هزینه در این بخش به نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود.

وی از توجه به مسئله بهداشت دهان و دندان به عنوان یکی از برنامه های اصلی این وزارتخانه در سال آینده یاد کرد و گفت: در کنار این برنامه ایجاد کلینیک های ویژه با حضور پزشکان متخصص هم دنبال می شود.

هاشمی با تاکید بر لزوم تقویت زیرساختهای بهداشت و درمان در این استان در خصوص نیاز به تربیت نیرو در برخی رشته های دانشگاهی گفت: با انتقال برخی رشته های کارشناسی به شهرهای میناب و دیگر شهرها ظرفیت تربیت دانشجو در رشته های تخصصی مورد نیاز را فراهم کنید و به این ترتیب دانشگاه را چابک کنید.

مرکز MRI بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب به بهره برداری رسید

در سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان هرمزگان مرکز MRI بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب صبح امروز به بهره برداری رسید.

تجهیز بیمارستان حضرت ابوالفضل میناب از مصوبات سفر استانی دولت یازدهم بوده است و برای راه اندازی این مرکز MRI ، اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال تخصیص یافته است.
مرکز MRI بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استاندار، مسئولین و نمایندگان استانی و دانشگاهی به بهره برداری رسید.

مرکز سوانح سوختگی شفا در بندرعباس افتتاح شد

مرکز سوانح سوختگی بندرعباس با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.

جهانگیری افتتاح مرکز سوانح سوختگی بندرعباس را مهم دانست و خاطرنشان کرد: تاکنون مردم استان هرمزگان و برخی استانهای همجوار برای درمان مشکلات ناشی از سوانح سوختگی با مشکل مواجه بودند که با افتتاح این مرکز بسیاری از آن مشکلات حل خواهد شد.

بنابراین گزارش ؛ دکتر محمد شکاری قائم مقام وزیر بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز در مراسم افتتاح این مرکز گفت : مرکز فوق تخصصی سوانح و سوختگی هرمزگان دارای سه اتاق عمل ، یک اتاق ترمیم جراحی ، بخش معاینه ، اورژانس ، آزمایشگاه و رادیولوژی است که با اعتباری بالغ بر 139 میلیارد ریال و با زیر بنای 5 هزار و 878 متر امروز با حضور وزیر محترم بهداشت آغاز به کار نمود.

دکتر شکاری افزود : با بهره برداری از این مرکز علاوه بر رفع نیاز بیماران حادثه دیده در استان ، شهرستانهای همجوار در دیگر استانها هم از خدمات مرکز تخصصی سوانح و سوختگی بهره مند می شوند .

قائم مقام وزیر بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد : عملیات ساخت مرکز سوانح و سوختگی شفا بندرعباس از دیماه 1390 آغاز شده بود و امروز با حضورمعاون اول رییس جمهور و وزیر بهداشت به بهره برداری رسید .

گفتنی است همزمان با بهره برداری این مرکز درمانی، 72 پروژه بهداشتی و درمانی نیز در سطح استان هرمزگان با اعتباری بالغ بر 402 میلیارد ریال افتتاح شد.

بازدید وزیر بهداشت از مرکز مشاوره زنان آسیب پذیر در بندرعباس

وزیر بهداشت در سفر به استان هرمزگان پس از پایان جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در معاونت غذا و داروی این دانشگاه از مرکز DIC مرکز مشاوره زنان آسیب پذیر در بندرعباس بازدید کرد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در بازدید یک ساعته از این مرکز، با روند پذیرش و خدمات این مرکز آشنا شد و از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در کمک به بیماران و اقشار آسیب پذیر قدردانی کرد.

بازدید وزیر بهداشت از آزمایشگاه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از آزمایشگاه کنترل کیفی مواد خوراکی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بازدید کرد و در بین کارکنان این آزمایشگاه حضور یافت و از نزدیک با آنان به گفتگو پرداخت و با توجه به نیاز دستگاههای پیشرفته آزمایشگاهی بر تهیه و تامین درخواستهای کارشناسان این آزمایشگاه مبنی بر خرید دستگاههای پیشرفته آزمایشگاهی تاکید کرد.

براساس این گزارش، مهندس رویا فلاح شجاعی مسئول آزمایشگاه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این بازدید گفت: این آزمایشگاه به دستگاه هواساز برای کاهش میزان رطوبت در محیط آزمایشگاه و همچنین دستگاههای پیشرفته آزمایشگاهی جهت ارتقاء کمی و کیفی آزمایشات نیاز دارد تا بتوان بیشترین آزمونها را جهت بدست آوردن بهترین جوابها بدست آورد.

وزیر بهداشت نیز در همین خصوص بر تامین اعتبار و خرید تجهیزات مورد نیاز این آزمایشگاه تاکید کرد.

گفتنی است: آزمایشگاه کنترل کیفی مواد خوراکی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو، با زیر بنای 800 متر مربع و 21 کارشناس آزمایشگاه کار آزمایش بر روی مواد اولیه کارخانجات، مواد خوراکی آرایشی و بهداشتی وارداتی و صادراتی و همچنین نمونه های ارسالی از معاونت بهداشتی استان را بر عهده دارد.

دکتر هاشمی پس از بازدید از آزمایشگاه کنترل کیفی مواد خوراکی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو در جلسه هیئت رییسه دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس حضور یافت. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha