رییس انجمن علمی مامایی ایران ضمن تاکید بر لزوم توجه طرح تحول نظام سلامت به حوزه مامایی، گفت: متاسفانه تعرفه زایمان طبیعی به گونه‌ای تعریف شده که بیشترین نفع به سود پزشک متخصص زنان و زایمان است.

انتقاد انجمن مامایی از تعرفه‌های زایمان طبیعی

سلامت نیوزرییس انجمن علمی مامایی ایران ضمن تاکید بر لزوم توجه طرح تحول نظام سلامت به حوزه مامایی، گفت: متاسفانه تعرفه زایمان طبیعی به گونه‌ای تعریف شده که بیشترین نفع به سود پزشک متخصص زنان و زایمان است.

ناهید خدا کرمی در گفت‌وگو با سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، با اشاره به اینکه اجرای طرح تحول نظام سلامت در بخش درمان امید بازشدن گره‌های کور نظام سلامت است، افزود: در اجرای این طرح حقوق ماماها به حق در نظر گرفته نشده و متاسفانه تعرفه زایمان طبیعی به گونه‌ای تعریف شده است که بیشترین نفع به سود پزشک متخصص زنان و زایمان است.

وی با بیان این مطلب که طرح تحول نظام سلامت نخستین موضوعی نیست که به علت سیاست‌های وزارت بهداشت، در آن حقوق ماماها به درستی ادا نمی‌شود، گفت: این در حالی است که ماماها می‌توانند بطور مستقل به امر طبیعی زایمان طبیعی بپردازند و لازم است یک ماما همانند یک متخصص از حقوق کافی برخوردار باشد.

خدا کرمی بیان کرد: باید نظارت دقیق و اقدامات بهتری صورت بگیرد تا جامعه مامایی تمایل بیشتری به حمایت از طرح تحول نظام سلامت داشته باشد.

خداکرمی با بیان اینکه نظارت دقیق در استانداردهای حقوقی کار ماما در کشور صورت نمی‌گیرد، افزود: اجرای این طرح تا حدودی امتیازاتی را برای بیماران به همراه داشته است اما، این طرح بیشتر به نام بیماران و همچنین به کام برخی اقلیت پزشکان متخصص است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha