سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۵
کد خبر: 136559

یک متخصص تغذیه با تاکید براینکه به مردم توصیه می‌شود «روغن زیتون» را به عنوان روغن اصلی در سبد غذایی خود بگنجانند گفت: البته باید توجه داشت یابر روغن‌ها نیز باید به تناوب در کنار روغن زیتون مصرف شود.

سلامت نیوز: یک متخصص تغذیه با تاکید براینکه به مردم توصیه می‌شود «روغن زیتون» را به عنوان روغن اصلی در سبد غذایی خود بگنجانند گفت: البته باید توجه داشت یابر روغن‌ها نیز باید به تناوب در کنار روغن زیتون مصرف شود.  

 دکتر خدیجه رحمانی در گفت‌و‌گو با  آنا گفت: به تمام افراد به ویژه بیماران مبتلا به بیماری‌های مزمن و یا افراد مستعد بیماری‌های التهابی توصیه می‌شود روغن زیتون را به عنوان روغن اصلی مورد استفاده قرار دهند و در کنار آن به تناوب از سایر روغن‌ها نیز استفاده کنند زیرا بدن به تمام چربی‌ها نیاز دارد.

وی افزود: بدن دارای تمام چربی‌های اشباع و غیراشباع است بنابراین افراد باید تمام روغن‌ها را مورد استفاده قرار دهند تا این تناسب چربی‌های بدن دچار اختلال نشود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی رعایت نسبت امگا 6 به امگا 3 را بهترین ویژگی یک روغن دانست و گفت: این نسبت باید بین 5 تا 10 باشد که این مساله در در روغن زیتون نسبت به روغن کنجد بیشتر است که این موضوع منجر شده متخصصان تغذیه تاکید بیشتری برای مصرف روغت زیتون داشته باشند.اگر میزان امگا 6 در روغنی زیاد باشد موجب بروز بیماری‌های التهابی و تشدید آن در افراد می‌شود و این در حالی است که هر چه میزان امگا 3 بیشتر باشد باعث پیشگیری از بروز این بیماری می‌شود بنابراین تناسب میان این دو موجب پیشگیری از بروز این دسته از بیماری‌ها می‌شود.

وی در ادامه افزود: به افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن و التهابی توصیه می‌شود از روغن گنجد استفاده نکنند زیرا نسبت امگا 6 به امگا 3 در آن 10 برابر روغن زیتون است که این مساله موجب تشدید بیماری در آنها می‌شود. این در حالی است که سایر افراد می‌تواند از این روغن به تناوب استفاده کنند زیرا روغن کنجد حاوی ویتامین E، فیبر، ویتامین‌های گروه B و... است.این متخصص تغذیه در ادامه گفت: روغن کنجد دارای میزان اسید چرب غیراشباع بالایی است و فساد پذیر است به همین دلیل به افراد توصیه می‌شود به هیچ عنوان به این روغن حرارت ندهند زیرا به هیچ عنوان برای سرخ کردن مناسب نیست.

رحمانی در پایان خاطرنشان کرد: افراد برای سرخ کردن تنها باید از روغن مخصوص سرخ‌کردن استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha