سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰
کد خبر: 136571

یک متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه خاکشیر هم صدا را صاف و رسا میکند, تدابیر رفع گرفتگی صدا را تشریح کرد.

سلامت نیوز: یک متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه خاکشیر هم صدا را صاف و رسا میکند, تدابیر رفع گرفتگی صدا را تشریح کرد.

به گزارش تسنیم, غلامرضا کردافشاری درباره رفع گرفتگی صدا اظهار داشت: افرادی که صدایشان گرفته است باید بدن خودشان را گرم نگه دارند.

به گفته وی این افراد سینوسها و پیشانی خود را با  روغن زیتون, بابونه و کنجد روغن مالی کنند که این کار به بهبودی آنها کمک میکند. من تاکید بیشتر میکنم که این افراد از مصرف غذاهای نفاخ مانند حبوبات پرهیز کنند حتی پرتقال و نارنگی در این فصل توصیه میکنم مصرف نشود.

این متخصص طب سنتی افزود: توصیه میکنم غذای چرب, آب یخ, ترشی و غذاهای آماده مصرف نکنند. آب جوش و عسل با چند قطره لیمو ترش مصرف کنند که به بهبودی صدایشان کمک میکند.

کردافشاری بیان داشت: غذاهای چرب, تند, شور و غذاهای غلیظ مثل ماکارونی و الویه ، سالاد و ماست را نخورند. غذاهای بخارانگیز و بخار دار مثل ترتیزک یا شاهی ، تره و ترب را هم پرهیز کنند؛ موادغذایی بخار دار مانند سیر و پیاز در این مدت مصرف نکنند.

وی ادامه داد: غذاهای خمیری مانند  پیتزا و لازانیا و ماکارونی مصرف نکنند و در این مدت از غذاهای ساده مانند حریره بادام, سوپهای ساده و آشهای ساده مصرف کنند.

این متخصص طب سنتی بیان داشت: روغن مالی  روی حنجره با روغن بابونه و شوید که روغنهای محلل, تحلیل برنده و نرم کننده هستند میتوانند از روغن زیتون و کنجد هم در این ناحیه استفاده کنند. مرتب روزی 7 یا 8 با ر روغن مالی کنند که حنجره آماده, نرم و گرم و پرتوان پر طنین باشد.

کردافشاری افزود: خاکشیر هم صدا را صاف میکند و خون را پاکسازی کرده و خوردن خاکشیر با شیر مفید است چرا که صدا را نیکو و صاف میکند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha