سازمان غذا و دارو خبری درباره اعلام هفت محصول غذایی غیرمجاز که پیش از این از سوی پایگاه خبری این سازمان منتشر شده بود را اصلاح کرد.

اصلاحیه سازمان غذا و دارو در اعلام اسامی 7 خوراکی غیرمجاز: 2 مورد را اشتباه کرده ایم!

سلامت نیوز:سازمان غذا و دارو خبری درباره اعلام هفت محصول غذایی غیرمجاز که پیش از این از سوی پایگاه خبری این سازمان منتشر شده بود را اصلاح کرد.
در اصلاحیه سازمان غذا و دارو آمده است که پنج محصول غذایی از سوی سازمان غذا و دارو اعلام شده است. محصول کمپوت آناناس با نام تجاری Leonard اشتباها درج گردیده و تشابه اسمی داشته است. همچنین شرکت پنیر لیقوان با نام‌های تجاری آرخاایل نیز اشتباها درج گردیده است.


بنابر اعلام پایگاه خبری سازمان غذا و دارو، مهندس محمد هاشمی، سخنگوی سازمان غذاو دارو با اعلام اسامی پنج محصول فاقد مجوز بهداشتی، گفت: اعلام اسامی این متخلفین در راستای نظارت بر سطح عرضه محصولات صورت می‌پذیرد.


هاشمی گفت: تولید کنندگان این محصولات غذایی فاقد مجوزهای مورد نیاز سازمان غذا و دارو بوده و اجازه تولید و عرضه هیچ یک از محصولات را ندارند.
او شرکت و محصولات غذایی فاقد پروانه ساخت و مجوز از وزارت بهداشت را نوشیدنی ویتامین C با نام تجاری (pokka) vitaene، کوهساران عنوان کرد.


سخنگوی سازمان غذا و دارو همچنین گفت: خاویار کشور آذربایجان با نام تجاری deniz tohfeleri، کلوچه با نام تجاری محبوب و چیپس سنتی با نام تجاری ایرانیان که فاقد تاریخ مصرف و دارای مزه و رنگ نامناسب است از دیگر محصولاتی هستند که سازمان غذا و دارو آنها را غیرمجاز اعلام کرده است.


او با بیان اینکه اعلام اسامی متخلفین در راستای تاکیدات ریاست سازمان غذا و دارو مبنی بر تشدید نظارت بر سطح عرضه محصولات صورت می پذیرد، به مردم و متخلفان اطمینان داد این دستور با جدیت توسط بازرسان سازمان غذا و دارو پیگیری می شود.


هاشمی در پایان از هموطنان خواست در صورت مشاهده محصولات غیر مجاز اعلام شده با اطلاع رسانی سریع، روابط عمومی سازمان غذا و دارو، معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور و نیروی انتظامی را آگاه سازند تا نسبت به جمع آوری آنها در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha