متخصصان ژاپنی با استفاده از ترکیبی خاص و سیستمی رایانه ای موفق به تولید آزمایشی استخوانی جدید شدند که توانایی انطباق و جایگزینی کامل استخوانهای بدن انسان را دارد.

پزشکان ژاپنی در حال تکمیل و آزمایش اولین استخوان مشابه استخوان طبیعی هستند که به راحتی با استخوانهای دیگر هماهنگ شده و می توان آن را به عنوان جایگزینی برای استخوانهای آسیب دیده جمجمه مورد استفاده قرار داد.

در صورت موفقیت دوره آزمایشی این شیوه می تواند پزشکان را در عرض چند ساعت قادر به تولید استخوان جایگزین برای استخوانهای آسیب دیده بیمار کند.

پزشکان در حال حاضر و به صورت رایج استخوانهای آسیب دیده را با پیوند استخوانهای طبیعی از دیگر قسمتهای بدن و یا استفاده از استخوانهای مصنوعی سرامیکی ترمیم می کنند.

اما محققان ژاپنی برای تولید استخوانهای جدید از پودر فسفات کلسیم استفاده کرده که یکی از مواد اصلی تشکیل استخوان طبیعی به شمار می رود.

این استخوانها که CT نام گرفته اند توانایی تطبیق با ساختار پیچیده استخوان فک، گونه و دیگر قسمتهای جمجمه را داشته و می تواند در جراحیهای زیبایی نیز کاربرد فراوانی داشته باشد زیرا می توان از قطعات یک میلیمتری آنها نیز در انواع اعمال جراحی استفاده کرد.

به گفته متخصصان ژاپنی در صورت نیاز حتی می توان CT را با استخوان طبیعی افراد تعویض کرد که این عملیات در علم پزشکی تا به حال توسط استخوانهای سرامیکی ممکن نبوده است.

در عین حال این استخوانها تنها متناسب با جمجمه ساخته شده اند، زیرا استخوانهای جمجمه، بر خلاف استخوانهای دیگر نقاط بدن نیازی به تحمل وزن بدن ندارند. CT ها از پودر سولفات کلسیم و مایعی از 80 درصد آب مقطر که به تدریج استحکام می یابد، با استفاده از طراحی رایانه ای تولید شده اند.

بر اساس گزارش ای اف پی، این سیستم رایانه ای مانند دستگاههای چاپگر رنگی، محلول مایع را بر روی لایه ای 0.1 میلیمتری از پودر سولفات کلسیم پاشیده و استخوان را در شکل مورد نظر تولید می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha