خلاقیت ما انسان ها برای آسیب رساندن به خود کم نیست. ماه گذشته پزشکان انگلیسی بیماری به نام «تکست گردن» «Text neck» معرفی کردند؛ این بیماری در افرادی که ساعت ها در روز خم شده و به صفحه تلفن همراه خود خیره می شوند، دیده می شود. به گفته متخصصان در حالتی که سر برای ساعت های طولانی به طرف پایین قرار دارد، این بیماری بروز می کند و مهره ها به فرسودگی زود هنگام دچار و در مواردی به جراحی نیاز پیدا می کند. این مشکل تنها مربوط به استفاده از تلفن همراه نیست بلکه خیلی از کارهای دیگری را که به فکر شما نمی رسد شامل می شود.

سلامت نیوز: خلاقیت ما انسان ها برای آسیب رساندن به خود کم نیست. ماه گذشته پزشکان انگلیسی بیماری به نام «تکست گردن» «Text neck» معرفی کردند؛ این بیماری در افرادی که ساعت ها در روز خم شده و به صفحه تلفن همراه خود خیره می شوند، دیده می شود. به گفته متخصصان در حالتی که سر برای ساعت های طولانی به طرف پایین قرار دارد، این بیماری بروز می کند و مهره ها به فرسودگی زود هنگام دچار و در مواردی به جراحی نیاز پیدا می  کند. این مشکل تنها مربوط به استفاده از تلفن همراه نیست بلکه خیلی از کارهای دیگری را که به فکر شما نمی رسد شامل می شود.

فلج بر اثر ماساژ

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، ماساژ غیرعلمی می تواند خطرناک باشد. در سال ۲۰۰۷، محققان آمریکایی گزارش دادند یک زن ۳۱ ساله پس از ماساژ محکم گردن به آسیب دیدگی اعصاب ستون فقرات و درد دائم دست چپ دچار شد. محققان می گویند، تاکنون ۱۸ گزارش آسیب دیگر بر اثر ماساژ داشته ایم.

نوعی اختلال پوستی

نوعی اختلال پوست که برجستگی های کوچک و زخم روی پوست ایجاد می کند و با تعریق بیش از حد ارتباط دارد. این ناراحتی پوستی روی کف پای افرادی که فعالیت سنگین فیزیکی مانند دو انجام می دهند، دیده می شد، اما اکنون در افرادی که بازی های رایانه ای می کنند، نیز مشاهده می شود. محکم گرفتن دسته های پلاستیکی بازی برای مدت طولانی و فشار دادن مداوم دکمه ها باعث ایجاد این زخم ها در دست می شود.

سیاتیک هولا لوپ: ورزش با هولالوپ می تواند با وارد کردن آسیب، مشکل طولانی مدتی در عصب به وجود آورد. ورزش یا سرگرمی با این وسیله علاوه بر ایجاد اسپاسم کمر، ممکن است باعث وارد آمدن آسیب به عضله های شکم نیز بشود.

ترن هوایی شهربازی و آسیب دیدن قلب

استفاده از ترن هوایی ممکن است برای قلب مشکل ایجاد کند محققان آلمانی ۵۵ داوطلب مرد و زن با سن متوسط ۲۸ سال را که از ترن هوایی استفاده کرده بودند، مورد بررسی قرار دادند. در نتیجه این تحقیق، آن ها دریافتند که افرادی که از ترن هوایی استفاده کردند با نامنظمی ضربان قلب مواجه شدند، علایم بیماری در برخی افراد که قبلاً هیچ نوع علایم ناراحتی نشان نداده بودند بارزتر بود. طی ۲۰ سال گذشته، در کشور آمریکا سوار شدن به ترن هوایی شهربازی، باعث ۴ مورد آسیب دیدگی مغز، ۶ مورد پارگی رگ های خون، ۳ مورد خون ریزی مغز و یک مورد سکته شده است. در سال ۱۹۹۵، یک زن ۳۱ ساله فرانسوی سالم، پس از سوار شدن به ترن هوایی دچار آسیب دیدگی ناحیه رگ گردن و سکته خفیف شد.

تکان دادن سر هنگام گوش دادن به آهنگ های شدید

در سال گذشته، پزشکان انگلیسی مرد ۵۰ ساله ای را معاینه کردند که از سردرد شکایت داشت. پزشکان هیچ دلیلی برای آن نتوانستند پیدا کنند تا این که متوجه شدند یک ماه پیش در یک کنسرت شرکت کرده بود. اسکن «MRI» لخته شدن خون در مغز وی را نشان داد که بر اثر تکان دادن شدید سر به وجود آمده بود.

فلج ناشی از کار خانگی

فلج ناشی از کار خانگی مانند انداختن روتختی (Sheet-fitting palsy) موضوعی است که شاید تصورش را هم نکنید، اما انداختن رو تختی که گاهی نیاز به کشیدن ملحفه دارد می تواند باعث لخته شدن خون شود. حرکت مداوم مچ دست به سمت جلو و عقب نیز می تواند باعث ایجاد لخته های کوچک در رگ اصلی دست شود و این حالت در بازیکنان بسکتبال و ورزشکارانی که شنا می کنند نیز مشاهده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha