وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برخی شرکت های تولید کننده محصولات دارویی ، آرایشی و بهداشتی ، برای فروش بیشتر تولیداتشان، به پزشکان نمونه تبلیغاتی ( اشانتیون) می دهند.

سلامت نیوز:  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برخی شرکت های تولید کننده محصولات دارویی ، آرایشی و بهداشتی ، برای فروش بیشتر تولیداتشان، به پزشکان نمونه تبلیغاتی ( اشانتیون) می دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، « علی ربیعی» روز سه شنبه در هم اندیشی توسعه صادرات در صنایع دارویی گفت: این شرکت ها ابراز و امکانات زیادی دارند و گاهی به تشکل های مردم نهاد (NGO)، خیریه ها و انجمن ها ورود کنند و بین مردم فضاسازی روانی انجام می دهند تا آنها را به مصرف ترغیب می کنند.
ربیعی ، پخش آگهی های تبلیغاتی و ماهواره ای را از دیگر راه های نفوذ به مردم در رابطه با مصرف محصولات شرکت های مختلف تولید کننده محصولات دارویی ، آرایشی وبهداشتی عنوان کرد و گفت : آگهی های تجاری و ماهواره ای اغلب بازار قابل توجهی نیز دارند.


**دارو در زمره سه صنعت سود آور دنیا

ربیعی گفت: صنعت دارو از جمله سه صنعت سودآور دنیا به شمار می آید و صنعت ژنریک دارو در کنار صنعت برند در سال 2013 از رشد بالایی برخودار بوده است.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه شواهد درسال های گذشته نشان می دهد واردات دارویی شتاب زیادی یافته است تاکید کرد:باید سیاست گذاری به نحوی باشد که توازن در مصرف ایجاد شود.

وی یادآور شد: ما، در زمان جنگ 95 درصد نیازهایمان را از طریق داخل تامین می کردیم بنابراین باید حمایت از تولید را در سیاست ها مد نظر قراردهیم و زمینه ورود بخش خصوصی به این صنعت را نیز فراهم کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha