مدیر روابط عمومی اداره کل محیط زیست خوزستان گفت: میزان گرد و غبار در شهرستان اهواز تا ساعت 12 ظهر روز سه شنبه به بیش از دو هزار و 335 میکروگرم بر متر مکعب یعنی 15 برابر حد مجاز رسید.

سلامت نیوز:  مدیر روابط عمومی ادره کل محیط زیست خوزستان گفت: میزان گرد و غبار در شهرستان اهواز تا ساعت 12 ظهر روز سه شنبه به بیش از دو هزار و 335 میکروگرم بر متر مکعب یعنی 15 برابر حد مجاز رسید. 

شهریار عسکری  در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه میزان استاندارد آلودگی هوا 150 میکروگرم بر متر مکعب است افزود :بیشترین میزان گردو غبار استان خوزستان در روز جاری مربوط به اهواز گزارش شده است اما شهرستان های آبادان، دزفول ، دشت آزادگان نیز وضعیت جوی غبار آلود است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان نیزگفت: وقوع پدیده گرد و غبار در ظهر سه شنبه، موجب شد شعاع دید در شهرستان اهواز به کمتر از 600متر برسد.

 کوروش بهادری  افزود: استقرار سامانه کم فشار جنوبی در سطح منطقه و وزش باد قابل ملاحظه، موجب وقوع پدیده گردو غبار، بویژه در شهرستان های آبادان و اهواز شده است.

وی گفت: شعاع دید در شهرستان آبادان در ظهر سه شنبه، به 800متر و در اهواز به 600متر رسیده که پیش بینی می شود تا عصر امروز از شدت این گردو غبار کاسته شود.

وی اظهارکرد: این سامانه کم فشار تا پایان هفته جاری در خوزستان مستقر است و انتظار می رود در این مدت در برخی از شهرهای جنوبی این استان بار دیگر شاهد بروز پدیده گرد و غبار و برای شهرهای شمالی وشرق استان نیز شاهد رگبار پراکنده باشیم.

مدیرکل هواشناسی خوستان گفت: به دلیل بادهای شدید، شمال خلیج فارس نیز مواج خواهد بود.

بهادری افزود: کانون اصلی گرد وغبار امروز در برخی از شهرهای خوزستان خاک های برخاسته از کشور عراق است.

ریزگردها و گرد و غبار طی سالهای اخیر به یک میهمان ناخواسته مداوم برای مردم خوزستان تبدیل شده بطوریکه با ورود آن به استان بسیاری از افراد روانه بیمارستانها و مراکز بهداشتی و درمانی می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha