شخصی که از طریق کارتن‌های حاوی آجر، گوشی‌های تلفن همراه را سرقت می‌کرد، به دام پلیس افتاد.

سلامت نیوز: شخصی که از طریق کارتن‌های حاوی آجر، گوشی‌های تلفن همراه را سرقت می‌کرد، به دام پلیس افتاد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ،۲۴ آبان و از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰، یک فقره دستگیری سارق توسط شهروندان به کلانتری ۱۲۹ جامی اعلام شد. با حضور گشت کلانتری در خیابان جمهوری، مأموران اطلاع پیدا کردند که راننده یک دستگاه خودرو پراید مسافرکشی با کمک تعداد دیگری از رانندگان اقدام به دستگیری جوانی به جرم سرقت گوشی تلفن همراه کرده است. راننده خودرو پراید پس از حضور مأموران به آنها اعلام کرد: این جوان حدودا چند ماه پیش و به بهانه اینکه قصد زنگ زدن به همسرش را دارد، اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه من کرده است. پرونده در پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت گوشی تلفن همراه و به دستور شعبه هفتم بازپرسی دادسرای ناحیه ۱۱ تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

 راننده خودرو مسافرکشی پس از حضور در پایگاه هشتم آگاهی، به کاراگاهان گفت: حدودا چند ماه پیش، بنده که با خودرو پراید و به صورت دربست با ماشین کار می کنم در میدان پاستور جوانی را مشاهده کردم که یک کارتن به ظاهر حاوی ظروف چینی به همراه خود داشت و درخواست خودرو دربست به مقصد بازار تهران را می کرد. پس از سوار شدن این شخص، وی عنوان کرد که قصد دارد تا پس از سوار کردن هسمرش در محدوده بازار تهران، از بازار به میدان شهدا برود. در بین راه این شخص موضوعات اقتصادی را طرح و با نشان دادن کارتن ظروف چینی مدعی شد که مبلغ ۵۰۰ هزار تومان را جهت خرید آن پرداخت کرده است. در حالیکه در خیابان جمهوری به سمت بازار تهران در حرکت بودیم، این شخص با طرح این موضوع که شارژ باطری گوشی تلفن همراهش تمام شده، از من درخواست کرد تا گوشی تلفن همراهم را برای چند دقیقه در اختیارش قرار داده تا با همسرش تماس بگیرد و من نیز که طی همین مسیر کوتاه به وی اعتماد پیدا کرده بودم، گوشی تلفن همراهم را در اختیار قرار دادم. مالباخته در ادامه اظهاراتش و در خصوص نحوه سرقت گوشی تلفن همراهش به کارآگاهان گفت: این جوان چندین بار [به ظاهر] شماره تماس همسرش را گرفت اما هر بار عنوان می کرد که گوشی همسرش اشغال است تا اینکه به بهانه‌ای از من درخواست کرد تا توقف کنم؛ در حالیکه گوشی تلفن همراهم همچنان در اختیار این جوان قرار داشت، وی از ماشین پیاده و ناگهان در میان جمعیت ناپدید شد. به تصور اینکه کارتن حاوی ظروف چینی متعلق به این جوان در داخل ماشین بنده است و او به دنبال هسمرش رفته، نزدیک به یک ساعت منتظر ماندم اما خبری از آن جوان شد؛ نهایتا با یک تلفن کارتی با شماره گوشی خودم تماس گرفته اما تلفن بنده خاموش شده بود. به سراغ کارتن حاوی ظروف چینی رفته و درب آنرا باز کردم؛ در کمال تعجب متوجه شدم که در داخل کارتن ظروف چینی تنها چند پاره آجر قرار دارد؛ آن زمان بود که متوجه شدم که این جوان به همین راحتی گوشی مرا سرقت کرده است. مالباخته در خصوص چگونگی شناسایی سارق خود نیز به کارآگاهان گفت: ۲۴ آبان ماه در خیابان جمهوری در حال مسافرکشی بودم که یک مسافر دربست را سوار کردم؛ ناگهان این مسافر طرح موضوعات اقتصادی را مطرح و عنوان داشت که چند ظرف چینی را ...؛ همان زمان به یاد داستان سرقت خود افتادم و زمانیکه قدری به این مسافر دقت کردم، در کمال تعجب متوجه شدم که این جوان همان سارقی است که چند ماه پیش اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه از من کرده است بلافاصله بدون آنکه این شخص متوجه شود، موضوع را با پیامک به چند تن از دوستانم که در همان محدوده خیابان جمهوری مسافرکشی می کنند اطلاع داده و با حضور آنها، سارق گوشی تلفن همراه خود را دستگیر و به کلانتری تحویل دادم.

 با آغاز تحقیقات، متهم داوود.س (۳۱ ساله) صراحتا به سرقت گوشی تلفن همراه شاکی و همچنین ده‌ها فقره سرقت‌های مشابه گوشی‌های تلفن همراه رانندگان خودروهای مسافرکشی و در پوشش مسافر دربستی اعتراف کرد. بررسی سوابق متهم نشان داد که وی ۳۰ اردیبهشت ماه به اتهام سرقت گوشی تلفن همراه - در آن پرونده نیز به همین شیوه و شگرد اقدام به سرقت از یک راننده کرده بود - دستگیر و روانه زندان شده اما پس از گذشت نهایتا یک ماه و با جلب رضایت شاکی پرونده، از زندان آزاد و بلافاصله سرقت‌های خود را از سر گرفته است‌. سرهنگ کارآگاه رامین خدایاری، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: متهم پرونده که اعتیاد شدیدی به مصرف موادمخدر دارد، صراحتا به ده‌ها فقره سرقت مشابه در محدود بازار تهران و خیابان جمهوری اعتراف و در حال حاضر تحقیقات جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی متهم در دستور کار کاراگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم پرونده اخذ شده است. از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته است دعوت می شود تا برای پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان حر – خیابان ۱۲ فروردین مراجعه کنند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha