مدیرکل دفتر برنامه ریزی بیمه های درمانی وزارت رفاه گفت: بی توجهی به نظام سلامت باعث توسعه ناموزون در این بخش و دیگر بخش های اجتماعی می شود که فقر و تغییر در بافت بیماری ها از پیامدهای آن به شمار می رود.

دکتر حمیدرضا سفاری در سمینار یک روزه بیمه سلامت مبتنی بر پزشک خانواده در بوشهر افزود: نظام سلامت باید بر اساس عدالت بوده و توانایی پاسخگویی به نیازهای مردم را داشته باشد و از آنجایی که سلامت یک سرمایه اجتماعی است که تحقق و توسعه آن انسان سالم، تولید و توسعه کشور را به دنبال خواهد داشت، به همین لحاظ کارکردهای نظام های سلامت باید ارتقا یابد.

دبیر شورای عالی بیمه وزارت رفاه و تامین اجتماعی به طرح بیمه سلامت مبتنی بر پزشک خانواده اشاره کرد و گفت: هدف از اجرای این طرح این است که توانایی مالی تاثیری در دسترسی به نوع خدمات نداشته باشد و خدمات به مردم به طور یکسان ارائه شود.

وی  اضافه کرد: خلق منابع انسانی، ارائه خدمات مناسب، تامین منابع مالی و تولیت، کارکردهای نظام سلامت است که از اهمیت زیادی برخوردار است و دولت هدایت امور را در دست دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر نیز با اشاره به این طرح گفت: این طرح در بسیاری از کشورهای دنیا در حال اجرا است و موفقیت های زیادی نیز داشته است اما با توجه به شرایط اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور ما الگو برداری مطلق بدون در نظر گرفتن این شرایط ، مشکلات ما را در بخش بهداشت و درمان دوچندان می کند.

دکترعبدالعلی ابراهیمی افزود: به منظور جلوگیری از بروز هرگونه آسیبی اجرای این طرح باید براساس بررسی های کارشناسی باشد.

وی اظهار داشت: در سه سالی که از مدت اجرای طرح پزشک خانواده می گذرد تاکنون بیش از 40 میلیارد ریال برای تجهیزات پزشکی و غیرپزشکی مراکز بهداشتی و درمانی روستاهای استان بوشهر هزینه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر یادآور شد: بی میلی پزشکان برای خدمت در روستاها یکی از عمده مشکلات اجرای این طرح به شمار می رود که تلاش می کنیم با توسعه امکانات رفاهی در مراکز بهداشتی و درمانی و منازل سازمانی در پزشکان ایجاد انگیزه کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha