رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت:میزان تولید واکسن فلج اطفال در موسسه رازی امسال 20 میلیون دز خواهد بود که در صورت حمایت های لازم، این موسسه توانایی تولید سالانه بیش از 40 میلیون دز را خواهد داشت.

سلامت نیوز: رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت:میزان تولید واکسن فلج اطفال در موسسه رازی امسال 20 میلیون دز خواهد بود که در صورت حمایت های لازم، این موسسه توانایی تولید سالانه بیش از 40 میلیون دز را خواهد داشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، حمید کهرام افزود :این موسسه مدت 40 سال است که این واکسن راهبردی را تولید می کند و فعالیت های این موسسه در طول سال ها، کشور را از واردات این واکسن بی نیاز کرده است.

وی با اشاره به وضعیت کیفی واکسن های فلج اطفال در این موسسه افزود:واکسن فلج اطفال در تعداد محدودی از کشورهای جهان تولید می شود که ایران جزو 10کشوری است که فناوری و دانش تولید این واکسن را بیش از چهار دهه در اختیار دارد.

کهرام اظهار کرد :با وجود اینکه ایران در منطقه خطرناکی قرار دارد و از طرف همسایه های شرقی و غربی از جمله عراق، پاکستان و افغانستان در معرض شیوع بیماری فلج اطفال است اما موسسه رازی این افتخار را دارد که در 16 سال اخیر هیچگونه گزارشی از ابتلا به این بیماری در کشور گزارش نشده است.

گفتنی است واکسن فلج اطفال تولید شده در این موسسه در مقایسه با تولیدات سایر کشورها از کیفیت بالایی برخوردار است و در صورت حمایت و تهیه زیرساخت های لازم و از جمله ساختمان و تجهیزات جدید می توانیم در آینده بخشی از این تولیدات را صادرکنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha