رئیس مرکز پزشکی حج ایران در عربستان سعودی از کاهش 30 درصدی بیماری زائران ایرانی در موسم حج امسال خبر داد.

دکتر "محمد تقی حلی ساز" رئیس مرکز پزشکی حج جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی گفت: "از نظر تعداد بیماران بستری در بیمارستان های عربستان و شدت و شیوع بیماری در میان زائران ایرانی تاکنون شاهد کاهش 30 درصدی آمار بوده ایم و امیدواریم این روند تا پایان موسم حج تمتع ادامه یابد".
رئیس مرکز پزشکی حج ایران وضعیت سلامتی زائران ایرانی در مقایسه با سال گذشته را بسیار خوب توصیف کرد و افزود: با وجود فوت 3 نفر از هموطنان زائر در روزهای اخیر، بحمدلله از ابتدای ورود زائران به مدینه منوره و مکه مکرمه از میزان مرگ و میر نسبت به سال های قبل کاسته شده است.

وی زائران فوت شده را ، که روز گذشته بر اثر حادثه و بیماری جان سپردند، از اهالی استان های خراسان، فارس، و آذربایجان شرقی اعلام کرد.

یکی از زائران فوت شده بنام "اروجعلی اسدی"، از کاروان 24227 شیراز بود. وی با همسر خود به زیارت خانه خدا آمده بود که پس از انجام اعمال عمره مفرده و سعی صفا و مروه دچار ایست قلبی شد و دعوت حق را لبیک گفت.

"فیض محمد یعقوبی" زائر 83 ساله اهل تایباد فوت شده دیگری است که بعلت سقوط از طبقه چهارم یکی از هتل های مدینه، در بیمارستان ملک فهد بستری شده، اما در نهایت جان خود را از دست داد.

همچنین زائر دیگری بنام "حسین حسن زاده پاکدل" 68 ساله ،از استان آذربایجان شرقی متعلق به کاروان 11242، که از روز ورود به مدینه منوره دچار سکته مغزی شده بود، دیروز در بیمارستان ملک فهد جان سپرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha