چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۰

رئیس سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: طبق تحقیق مشترک وزارت بهداشت و وزارت ورزش، بالاترین میانگین سن ازدواج زنان در کشور به ترتیب مربوط به استان‌های تهران، البرز و سمنان با 26، 6/24 و 5/24 سال است.

سلامت نیوز: رئیس سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: طبق تحقیق مشترک وزارت بهداشت و وزارت ورزش، بالاترین میانگین سن ازدواج زنان در کشور به ترتیب مربوط به استان‌های تهران، البرز و سمنان با 26، 6/24 و 5/24 سال است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، «جلیل دوروزی» در همایش ازدواج مناسب و آسان برای جوانان با بیان اینکه ازدواج به یک مشکل حاد اجتماعی تبدیل شده، افزود: همچنین بالاترین میانگین سن ازدواج مردان نیز در کشور به ترتیب مربوط به استان‌های تهران، البرز و ایلام با میانگین سنی 2/29، 8/28 و 4/28 سال است.

رئیس سلامت جوانان دانشگاه علوم پزشکی ایران اضافه کرد: طی 10 سال اخیر سن ازدواج در حال افزایش است که مسئولان سیاسی و نظام سلامت کشور باید به آن توجه کنند. 30 درصد جوانان گروه سنی 20 تا 35 سال کشور معادل 12 میلیون نفر در کشور ازدواج نکرده‌اند.


وی خاطرنشان کرد: میانگین سن ازدواج در مردان در کشور 28 و در زنان 1/24 سال است. دوروزی افزود: همین اتفاق در روستاها نیز افتاده و میانگین سن ازدواج مردان در مناطق روستایی به 2/26 سال رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha