رییس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی با استناد به مطالعات انجام شده گفت : 58 درصد مردم 11 استان کشور در حد کم ، بسیار کم و یا اصلا ورزش نمی کنند.

دکتر علی منتظری در گفت و گو با ایرنا افزود: میانگین سنی پاسخگویان در این مطالعه 34 سال است که جنسیت 56 درصد آنان زن و 44 درصد مرد است .
وی، مازندران ، چهارمحال و بختیاری ، خراسان رضوی‌، خراسان شمالی ، ایلام ، کرمانشاه ، کرمان ، تهران ، گیلان ، همدان و اردبیل را استان هایی اعلام کرد که مطالعه در آن ها صورت گرفته است .
به گفته وی،‌ ‌ طرح پیمایشی دیدگاه مردم ایران در مورد سلامت ازحدود دو سال پیش آغاز شده و قرار است در تمام استان های کشور اجرا شود که این طرح در 11 استان کشور اجرا شده و پایان یافته است .
رییس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی گفت:‌ بر اساس نتایج بدست آمده در این استان ها که هنوز در مرحله خام بوده و به تحلیل بیشتری نیاز دارد، 54 درصد مردم به سلامت تغذیه خود در حد بسیار زیاد و زیاد ، اهمیت قایلند.
به گفته این مقام مسوول در جهاد دانشگاهی ، هفت درصد پاسخگویان به بیماری های قلبی و عروقی ، هشت درصد به بیماری های مفصلی و چهاردرصد نیز به دیابت مبتلا هستند .
وی گفت که حدود 70 درصد پاسخگویان در خصوص سوال "در زمان حاضر سلامتی خود را چگونه ارزیابی می کنید؟‌" گزینه های بسیار خوب و خوب را بیان کردند که نشان دهنده این مطلب است که این افراد سلامتی خود را در حد بسیار خوب و خوب ارزیابی کرده اند.
وی گفت: پاسخگویان به پرسشنامه 20 سوالی این تحقیق از سه شهر در هر استان انتخاب شدند.
منتظری گفت: مرکز استان ، شهری که به لحاظ جمعیتی ، موقعیت اقتصادی و اجتماعی در رتبه دوم قرار گرفته و همچنین شهری که با ویژگی های یاد شده در رتبه سوم قرار دارد سه شهری هستند که در هر استان این مطالعه در آنها انجام شده است .
وی پیش بینی کرد اجرای طرح پیمایشی دیدگاه مردم ایران در مورد سلامت تا نیمه سال آینده (1388) به پایان برسد.
در این پیمایش ملی ، دیدگاه مردم در خصوص سلامت درتمام استان ها جمع آوری و مورد بررسی قرار می گیرد.
این مقام مسوول در جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: محققان این پیمایش در زمان حاضر با دقت هر چه بیشتر و با طی دوره های تخصصی ، در حال جمع آوری اطلاعات سلامت از دیدگاه مردم هر استان هستند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha