دزد ۲۰ ساله سابقه دار تنها ۱۰ روز پس از آزادی از زندان، هنگام زورگیری یک گوشی تلفن ۲۰ هزار تومانی، آدم کشت!

سلامت نیوز: دزد ۲۰ ساله سابقه دار تنها ۱۰ روز پس از آزادی از زندان، هنگام زورگیری یک گوشی تلفن ۲۰ هزار تومانی، آدم کشت!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، دقایق اولیه بامداد یکشنبه گذشته، زنگ تلفن همراه قاضی ویژه قتل عمد مشهد به صدا درآمد و ماموران کلانتری خلق آباد از مرگ جوان ۳۸ ساله ای بر اثر ضربه چاقو خبر دادند. در پی دریافت این خبر بلافاصله قاضی سیدجواد حسینی برای بررسی ماجرا، شبانه عازم محل حادثه واقع در ابتدای روستای گرجی شد. جسد مرد ۳۸ ساله در حالی مقابل کارگاه یکی از بستگانش افتاده بود که خون از دهانش نیز سرازیر شده و آثار ضربه چاقو بر سینه اش نمایان بود. یکی از کارگران کارگاه به مقام قضایی گفت: دقایقی قبل جوانی به وسیله گوشی مقتول با تلفن همراهم تماس گرفت و گفت: یکی از دوستانم با صاحب گوشی درگیر شد و او را کشت این گوشی را هم من به مبلغ ۲۰ هزار تومان از او خریده ام. این در حالی بود که عامل یا عاملان جنایت متواری شده بودند و هیچ سرنخی از آنان وجود نداشت. این گزارش حاکی است: با انتقال جسد به پزشکی قانونی، «قاضی حسینی» با صدور دستورات ویژه ای از ماموران کلانتری خلق آباد خواست تا تحقیقات خود را روی زورگیران سابقه داری که در اطراف محل جنایت سکونت دارند متمرکز کنند.

مالک کارگاه نیز که از بستگان مقتول بود گفت: او (مقتول) وضعیت مالی مناسبی نداشت و امشب (شب حادثه) در شیفت شب کار می کرد ولی وقتی دیر به کارگاه رسید همکارانش نگران شدند و چند بار با گوشی تلفن همراه او تماس گرفتند که پاسخی نداد ولی دقایقی بعد با تماس یک جوان پیکر بی جان او مقابل در ورودی کارگاه پیدا شد. بنابراین گزارش، گروهی از ماموران انتظامی به سرپرستی سروان فرخانی (رئیس کلانتری خلق آباد) عملیات اطلاعاتی و ردزنی عامل یا عاملان این جنایت را با به کارگیری مخبران محلی ادامه دادند تا این که در کمتر از ۲۴ ساعت، جوان ۲۰ ساله ای که قبلا نیز به اتهام سرقت روانه زندان شده بود مورد ظن آنان قرار گرفت و ساعتی بعد با صدور دستور قضایی تحت تعقیب قرار گرفت. اگرچه چند مظنون در این باره دستگیر شده بودند، اما وقتی مظنون اصلی که رضا نام دارد به دام افتاد دیگر مظنونان آزاد شدند و این متهم مورد بازجویی قرار گرفت. او ابتدا سعی داشت ارتکاب قتل را انکار کند اما وقتی در برابر شواهد و دلایل مستند قرار گرفت گفت: من به «رضا جوجه» معروف هستم و آخرین بار پس از تحمل ۶ ماه زندان ۱۰ روز قبل آزاد شدم.

آخر شب بود که شیشه مصرف کرده بودم و در حالی که آهنگ گوش می کردم از روستای گرجی به سمت جاده شهر خارج شدم. کارد آشپزخانه را هم برداشته بودم تا از خودم دفاع کنم وقتی نزدیک کارگاه رسیدم مردی را دیدم که به من «سوسول ساندویچ خور» گفت. من هم که عصبانی شده بودم با چاقو ضربه ای به او زدم و فرار کردم. گزارش خراسان حاکی است: متهم این پرونده جنایی وقتی دید داستان ساختگی اش مورد قبول قاضی قرار نگرفته است و پس از آن که توسط مقام قضایی راهنمایی شد حقیقت ماجرا را این گونه بیان کرد: وقتی آن مرد (مقتول) قصد داشت وارد کارگاه شود گوشی او را دیدم و به قصد زورگیری چاقو کشیدم، اما او مقاومت کرد و گوشی را به من نداد من هم در حالی که ضربه ای به سینه اش زدم گوشی را از او گرفتم که روی زمین افتاد.

در این لحظه با لگد به دهانش کوبیدم و با شماره ای که روی گوشی بود تماس گرفتم تا او را به بیمارستان ببرند من نمی دانستم او با همین یک ضربه می میرد!! پس از آن هم به منزل رفتم و به مادرم گفتم که با فردی درگیر شدم، اما می گویند او مرده است! چاقو را هم روی پله ها انداختم که توسط ماموران کشف شد. با اعترافات متهم، این پرونده، قاضی سیدجواد حسینی ضمن صدور دستور بازداشت موقت، وی را در اختیار کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی قرار داد تا بررسی های بیشتری در این باره انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha