یک جراح و متخصص بیماری‌های گوش، گلو و بینی اظهار كرد: مزمن یا طولانی شدن سینوزیت موجب می‌شود تا یک بیماری درمان پذیر با درمان طبی نیاز به مداخله جراحی پیدا کند.

دکتر امیر آروین سازگار دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت وگو با ایسنا با بیان این مطلب افزود: این در حالی است که شاهد مراجعه افراد بسیاری هستیم که عنوان می کنند علی رغم اینکه سالها دچار گرفتگی یا ترشح بینی بودند، به دلیل نداشتن سردرد، هرگز به امكان ابتلای خود به بیماری سینوزیت فکر نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه بسیاری از بیماران با علایم مشابه سینوزیت سالها تحت درمان سینوزیت قرار می‌گیرند درحالی که مبتلا به این بیماری نیستند، گفت: از آن جایی كه تشخیص و عدم وجود این بیماری مشکل است، باید به آن توجه شود.

این جراح و متخصص بیماری‌های گوش، گلو و بینی، تشخیص به موقع بیماری سینوس‌ها یا عفونت‌های سینوس را بسیار مهم دانست و گفت: تشخیص این بیماری باید به وسیله متخصصان این رشته صورت گیرد.

دکتر سازگار گفت: اگر بیمار به طبیب عمومی مراجعه کرد و شک به سینوزیت داده شد باید برای اثبات و حتی رد آن نزد متخصص برود.

وی با تأکید بر خطرناک بودن بیماری سینوزیت و اینکه ممکن است عوارض مهلک و کشنده‌ای را موجب شود، گفت: باید با تشخیص به موقع و درمان پیشرفته و سریع از این عوارض جلوگیری کرد.

این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه که سینوس‌های هر فرد در اطراف چشم و مغز وی قرار دارند، گفت: بنابراین گسترش عفونت داخل چشم و مغز می‌تواند باعث عوارض بسیار خطرناکی شود که در صورت درمان مناسب و سریع می توان از آنها جلوگیری کرد.

دکتر سازگار همچنین گفت: سینوزیت ممکن است باعث عفونت‌های مکرر گوش میانی به خصوص در اطفال شود و اختلالاتی را به وجود آورد که درمان آن معطوف به درمان سینوزیت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha