چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷
کد خبر: 136685

رئیس مرکز تحقیقات پیشگیری و درمان چاقی عنوان کرد: در کشورهای غنی و پیشرفته زنان با تحصیلات بالاتر وزن مناسب‌تری دارند و این در حالی است که زنانی که در کشورهای فقیر زندگی می‌کنند و از سطح سواد مناسبی برخوردار نیستند دچار چاقی هستند.

سلامت نیوز:  رئیس مرکز تحقیقات پیشگیری و درمان چاقی عنوان کرد: در کشورهای غنی و پیشرفته زنان با تحصیلات بالاتر وزن مناسب‌تری دارند و این در حالی است که زنانی که در کشورهای فقیر زندگی می‌کنند و از سطح سواد مناسبی برخوردار نیستند دچار چاقی هستند.  

 دکتر حسین دلشاد در گفت‌و‌گو با آنا درباره رابطه میزان تحصیلات در زنان و وزن‌ آنها گفت: در کشورهای فقیر با توجه به شیوع قابل توجه سوء تغذیه افراد غنی معمولا سعی می‌کنند تغذیه مناسب و خوبی جهت جلوگیری از بروز سوء تغذیه داشته باشند که این ترس از ابتلا به سوء تغذیه در برخی مواقع موجب تمایل این افراد به مصرف بیش از حد مواد غذایی می‌شود و چون اکثر این افراد از سطح سواد خوبی برخوردار نیستند اطلاع چندانی از نوع رژیم غذایی و مضرات اضافه ورن ندارند که در نهایت این افراد دچار چاقی و اضافه وزن به صورت ناخواسته می‌شوند.

وی افزود: در کشورهای فقیر زنان مشاغل کم‌تری دارند و از فعالیت جسمی کمی نیز برخوردار هستند که این خود باعث افزایش وزن می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات پیشگیری و درمان چاقی در ادامه افزود: زنانی که در کشورهای غنی زندگی‌ می‌کنند از سطح تحصیلات بالایی برخوردار هستند که این مساله موجب افزایش آگاهی آنها از عوارض چاقی و اضافه وزن می‌‌شود و از طرف دیگر این زنان در مشاغل مختلف مشغول به کار هستند که تمامی این مسائل موجب شده این افراد ار رژیم غذایی و الگوی تغذیه‌ای مناسبی پیروی کنند.

دلشاد در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: اما مردانی که در کشورهای‌های فقیر زندگی می‌کنند حتی اگر تحصیلات خوبی داشته باشند چون نیاز دارند که برای کسب روزی و امرار معاش به سختی کار کنند از وزن بسیار کمی برخوردار هستند اما در کشورهیا غنی به دلیل ماشینی شدن زندگی بیشتر مردان کارمند و پشت میز نشین هستند که این مساله موجب افزایش در آنها شده است حتی اگر این افراد تحصیلات بالایی داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: چاقی و اضافه وزن در کشورهای غنی رو به افزایش است و این در حالی است که این معضل در کشورهای جهان سوم نیز دیده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha