چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷
کد خبر: 136687

مردم یکی از روستاهای محروم کشور در آذربایجان شرقی به علت دوری با شهر و کمبود امکانات امدادرسانی، خود اقدام به فراگیری کمک‌های اولیه و اصول امدادی کردند و اکنون 90 درصد آنها امدادگر هستند.

سلامت نیوز: مردم یکی از روستاهای محروم کشور در آذربایجان شرقی به علت دوری با شهر و کمبود امکانات امدادرسانی، خود اقدام به فراگیری کمک‌های اولیه و اصول امدادی کردند و اکنون 90 درصد آنها امدادگر هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، اهالی یک روستای دور افتاده در آذربایجان شرقی به علت عدم دسترسی به خدمات امدادی به فراگیری آموزش های امدادگری و کمک های اولیه اقدام کردند.

روستای «پیر یادگار» در 32 کیلومتر شهر «قره ضیاءالدین» در آذربایجان شرقی واقع شده است و 55 خانوار جمعیت دارد.

این روستا با 55 خانوار جمعیت 183 نفر سکنه دارد و آنچانکه سکنه این روستا می گویند تعداد خانوارهای آن به علت نبود امکانات امدادی و کمکهای اولیه از 150 خانوار به 55 خانوار رسیده است.

بایرام علی قربانی دهیار «پیریادگار» در مورد علت فراگیری کمک های اولیه از سوی ساکنان می‌گوید: اگر در روستا کسی آسیب می‌دید، مجبور بودیم با داد و فریاد همه روستا را خبر کنیم اما وقتی همه جمع می شدند باز کسی نبود که کمکی از دستش بر بیاید و باید راهی شهر می‌شدیم.

وی ادامه داد: اکنون می‌دانیم که اگر خودمان هم نتوانیم کاری کنیم، حداقل همسایه مان می‌تواند به ما کمک کند.

علت دیگر را نیز می‌توان سیلاب های فراوان در این روستا دانست که نیاز به امدادرسانی را در این روستا افزایش می‌دهد. به همین علت است که اهالی روستا تصمیم گرفته‌اند که دوره‌های امداد و نجات و جستجو در سیلاب را نیز بگذرانند.

وحید رحمتی مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر در این زمینه به فارس گفت: این اتفاق جالب و خوشایندی است که 90 درصد مردم یک روستا امدادگر باشند.

وی ادامه داد: این احتمال وجود دارد که رئیس جمعیت هلال احمر بزودی سفری به پیریادگار داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • hadi ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    Ba tashakor.vali iin roosta da ostane azarbayjane gharbi vage shode ast!!